حربه امروز دشمن، دروغ، تقطیع و تحریف واقعیات است

حربه امروز دشمن، دروغ، تقطیع و تحریف واقعیات است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در فارس امروز (یکشنبه) در خطبه‌های نماز عید قربان که در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: حربه دشمنان اسلام همواره این بوده که مفاهیم را تحریف و واقعیت را با دروغ جابجا کنند و امروز نیز رسانه‌های معاند علیه اهل ایمان حرف می‌زنند یا حرف‌های مومنین را به نفع خود تغییر داده و منعکس می‌کنند.

آیت الله دژکام ابتدا با بیان اینکه عید قربان برای ما مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و عید بازگشت به سوی خدا است، افزود: این بازگشت به سوی خدا باعث خنثی شدن توطئه دشمنان خدا می‌شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به برخی بداخلاقی‌هایی که بعضا در فضای مجازی رخ می‌دهد از دستگاه قضا خواست جهت تامین امنیت روانی جامعه اقدامات بیشتری صورت بدهد و جلوی دروغ و شایعاتی که امنیت روانی جامعه را نشانه رفته و فضا را ملتهب می‌کند، بگیرد.

وی با بیان اینکه همه ما به ویژه روحانیون باید مراقب توطئه دشمن باشیم، افزود: بارها مشاهده شده که در فضای مجازی به نقل از مسوولین ما حرف‌هایی تحریف‌شده و خلاف واقع زده می‌شود و وظیفه مردم این است که ابتدا به صحت و سقم آن حرف‌ها یقین پیدا کرده سپس آن را باور یا نشر بدهند.

امام جمعه شیراز با انتقاد از  انواع بداخلاقی‌های فضای مجازی و تحریف صحبت‌ها گفت: دستگاه قضایی نسبت به امنیت روانی جامعه مسئولیت دارد و باید با کسانی که فضا را با دروغ ملتهب و بی‌اعتمادی ایجاد می‌کنند، برخورد کند.

وی ضمن دعوت همه مردم به رعایت تقوا با اشاره به آیه 6 سوره حجرات خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه به صراحت به اهل ایمان متذکر شده که اگر کسی برای شما خبری آورد که به منبع آن خبر یقین ندارید و یا آن را نمی‌شناسید حتما تبیین و بررسی کنید؛ زیرا دشمن امروز هر دروغی را به جامعه می‌دهد تا مردم را ناامید و پشیمان کند و در این راه از تقطیع و تحریف و وارونه کردن واقعیات بهره مند می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید