حسن نیت ایران در رسیدن به توافقی پایدار/ هراس شدید صهیونیست‌ها از احیای برجام

هراس صهیونیست‌ها از احیای برجام/ حسن نیت ایران در رسیدن به توافقی پایدار


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در روز‌های اخیر شاهد هستیم که زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش احتمال موفقیت و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای به گوش می‌رسد. اما به موازات این تغییر و تحولات مثبت و امیدوارکننده شاهد فعال شدن مجدد لابی صهیونیسم و تحرکات و سفر‌های مقامات مختلف این رژیم به کشور‌های مختلف و دیدار با مقامات مختلف آمریکا هستیم.

اما نکته مهمی که در این بین خودنمایی می‌کند دلخوری و نارضایتی تمام قد مقامات مختلف «رژیم صهیونیستی» از وضعیت رو به مثبت مذاکرات و افق‌های مثبت پیش روی طرف‌های مذاکرات هسته‌ای است. سران «تل‌آویو» به قدری از این وضعیت ناخرسند و عصبانی هستند که نه‌تنها قادر به کنترل خشم خود نیستند، بلکه با صحبت‌ها و اظهارنظر‌های گوناگون در تلاش هستند تا به هر صورتی که شده مذاکرات را که هم اکنون در دقیقه ۹۰ خود قرار دارد را بار دیگر به شکست بکشانند.

در واقع «رژیم صهیونیستی» هیچ‌گاه و در هیچ مقطع زمانی نگرانی خود را از مذاکرات وین پنهان نکرده و در حال حاضر هم که امید‌ها به موفقیت این مذاکرات بیشتر از هر زمان دیگری است، توسط سران خود و با سفر‌هایی که شتابزده و از سر عجله به کشور‌های مختلف می‌کنند به شدت در حال تلاش است تا با سیاه‌نمایی و وارونه‌نمایی حقایق موجود اذهان مقامات کشور‌های اروپایی و آمریکایی را نسبت به فعالیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران خراب کرده و به خواسته همیشگی خود که همانا به شکست کشاندن مذاکرات هسته‌ای است برسد.

سابقه گذشته تا امروز رژیم صهیونیستی به خوبی نشان می‌دهد که این رژیم نامشروع و اشغالگر همواره و از ابتدای باز شدن پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام و شروع مذاکرات «ایران» و «اتحادیه اروپا» به‌دنبال تخریب و برهم زدن مذاکرات بوده تا در سایه این وضعیت ادعا‌های پوچ و بی‌پایه و اساس خود مبنی بر غیرصلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را به کشور‌های اروپایی و «آمریکا» اثبات کند.

اگر بخواهیم به علت این همه تلاش مقامات و سران رژیم صهیونیستی برای به شکست کشاندن مذاکرات هسته‌ای بپردازیم باید به این مهم توجه کنیم که خود این رژیم اشغالگر فعالیت‌های هسته‌ای نظامی فراوانی دارد و برای اینکه توجه سازمان‌های بین‌المللی و جهانی را از فعالیت‌های خود دور کند نیاز به طرح موضوعی دارد تا افکار عمومی و جامعه جهانی را از توجه و پرداختن به فعالیت‌های غیرصلح‌آمیز خود منحرف کرده تا بتواند با خیال راحت و آسوده به فعالیت‌های نظامی اتمی خود بپردازد.

اما در این بین شاهد هستیم که مقامات و سران رژیم صهیونیستی با همراهی و همکاری تندرو‌های آمریکا تا امروز موفق شدند که با طراحی، سازماندهی و اجرای جنگ‌های روانی هماهنگ و هدفمند، ضمن اینکه فضایی منفی، همراه با بحران نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای صلح‎آمیز ایجاد کنند، با استفاده و بهره‌بردن از جو ایران‌هراسی به برنامه‌ها و اهداف خود دست پیدا کنند.

در این راستا سایت خبری‌آی ۲۴ نیوز، گزارش داده که «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نوشته که پیش‌نویس توافقنامه‌ای که اتحادیه اروپا به ایران داده است، با خطوط قرمز دولت بایدن هم‌خوانی ندارد. ضمن اینکه لاپید، به این موضوع اشاره کرده که پیش‌نویس توافق‌نامه اتحادیه اروپا – که گفته شده پیشنهاد نهایی است – با اصولی که آمریکایی‌ها به آن پایبند بوده‌اند، مطابقت ندارد.

فعالیت‌های پیدا و پنهان مقامات «تل‎آویو» فقط به این نامه خلاصه نشده و منابع صهیونیستی دیروز خبر دادند که «یائیر لاپید» نخست وزیر «رژیم صهیونیستی» تا سه هفته دیگر به کشور «آلمان» سفر می‌کند؛ البته جزئیات جدیدی از این سفر اعلام نشده، ولی «لاپید» در روز‌های اخیر در مواضعی از نزدیک شدن دیدگاه‌های طرف‌های مختلف در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب، انتقاد کرده بود و موضع دولت آمریکا را به‌طور تلویحی زیر سوال برده بود.

از طرف دیگر «بنی‌گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز دوشنبه، در یک مصاحبه رادیویی با ناخوشایند خواندن توافق هسته‌ای ایران، اظهار کرد که اسرائیل با این توافق مخالف است. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سپس به این موضوع اشاره کرد که به نظر می‌رسد، توافق جدید با تعهدات آمریکا به اسرائیل که سعی دارد به شیوه‌های مختلف ازجمله گزینه نظامی علیه ایران این توافق را بی نتیجه سازد در تضاد است و همسو نیست.

موضوع مهم دیگر اینکه چند روزی است که مقامات آمریکایی پاسخ ایران را از طریق سران اتحادیه اروپا دریافت کردند، ولی با بیان اینکه در حال بررسی این موضوع هستند تا امروز از پاسخ روشن و درست به آن خودداری کرده و اعلام موضع نهایی خود را منوط به گفتگو و رایزنی با مقامات تل‌آویو کردند. حال اینکه این آمریکا است که باید اول به دنبال منافع خود باشد نه اینکه رضایت و خوش‌آیندی اسرائیل برایش در اولویت باشد.

در پایان باید گفت که جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت و با هدف برداشتن تحریم‌های ظالمانه آمریکا در این مذاکرات حضور دارد و با توجه به شرایط و وضعیت کشور و منطقه این طرف‌های اروپایی و آمریکا هستند که انعقاد هرچه سریع‌تر این توافق نیاز دارند. ضمن اینکه ایران هم خیلی منتظر طرف مقابل نمی‌ماند و در صورتی که این تعلل آمریکا در پاسخ‌گویی بیشتر طول بکشد تهران هم برنامه‌هایی که برای روبرویی و برخورد با این وضعیت را تدارک دیده اجرایی می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید