حضرت زینب (س) الگوی برتر برای زنان عالم است

حضرت زینب (س) الگوی برتر در تربیت نسل نیکو و شجاع برای زنان عالم است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس  از اردبیل، حجت‌الاسلام «سید محمد سیدسیاح» مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل صبح امروز (چهارشنبه) در همایش پیام آوان عاشورایی که به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با مشارکت ادارات فرهنگی استان در پارک بانوان اردبیل اظهار داشت: بانوان با بصیرت خود باید هجمه‌های دشمنان اسلام و استکبار جهانی برای به انحراف کشیدن حجاب و عفاف و از بین بردن حیای زنان جامعه اسلامی را خنثی کنند.

وی همچنین با بیان اینکه نهضت حسینی خطبه‌های‌ امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) به گوش جهانیان رسید افزود: حضرت زینب (س) در به تصویر کشیدن حقایق عاشورا نقش بسزایی داشت و تبیین‌گر قیام حضرت اباعبدالحسین (ع) در تمام اعصار شد.

وی پیام اصلی همایش پیام‌آوران عاشورایی را شناساندن نقش حضرت زینب (س) در دفاع از اسلام دانست و گفت: ویژگی‌های شخصیتی و سیره حضرت زینب (س) از جمله پایداری، صبر، حیا و عفت و نقش پاسداری وی در دفاع از اسلام حقیقی باید با ابزار تبلیغی اعم از جلسات سخنرانی و اشاعه پیام‌های تبلیغی در فضای مجازی برای بانوان به درستی تبیین شود.

وی عنوان داشت: بانوان با الگوگیری از ویژگی‌های اخلاقی حضرت زینب (س) از جمله صبر ، بردباری ، ولایت‌مداری ، حیا و پاکدامنی می‌توانند در تربیت نسلی نیکو ، ولایی و شجاع نقش مهمی ایفا کننن و حضرت زینب (س) الگوی برتر در تربیت نسل نیکو و شجاع برای زنان عالم است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل گفت: دفاع از مکتب نبوی و علوی و نیز نهضت سرخ حسینی (ع)، انتقال معارف عظیم عاشورا و احیای ارزش‌های دینی در خطبه‌های حضرت زینب (س) به زیبایی نمایان است.

حجت‌الاسلام سید سیاح اظهار داشت: همان گونه که حضرت زینب (س) در رسوایی خاندان ظالم بنی‌امیه و بیان مصایب دشت کربلا نقش بسزایی داشتند، بانوان جامعه ما هم می‌توانند با تاسی به آن بانوی بزرگوار اسلام راه عزتمندی، شهامت، شجاعت و صبر در برابر مشکلات را به فرزندان خود بیاموزند.

وی تصریح کرد: در تحمل آن همه رنج و اندوه جانسوز و ایستادگی و پایداری در مقابل دشمنان ظالم از سوی آن بانوی بزرگوار، عبرت‌های بسیاری نهفته است، چرا که نهضت حسینی (ع) با حرکت جهادی حضرت زینب (س) تا ابد زنده مانده است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید