حماسه ۲۸ خرداد فتنه‌انگیزی‌ دشمنان را بی‌اثر کرد

حماسه ۲۸ خرداد فتنه‌انگیزی‌ دشمنان را  بی‌اثر کرد



سردار سرتیپ دوم « محسن کریمی» روز پنجشنبه در نشست با مجمع نمایندگان استان مرکزی در اراک، افزود: مردم در این حماسه بزرگ، اعتماد به نظام اسلامی را احیاءو تقویت کردند.

وی بیان کرد: به برکت تفکر بسیج و روحیه جهادی ملت ایران در طول این سال‌ها توانسته است که اقدامات و دستاوردهای چشمگیری به دست آورد و تفکر بسیج نسخه شفابخش مقابله با مشکلات است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: اعتماد به خداوند و باور ظرفیت‌های داخلی و مردمی مهمترین رویکرد بسیج است که با این ۲ شاخصه مهم، حرکت شتابنده خود را به سمت اهداف و آرمان‌ها پیش می‌برد.

سردار سرتیپ دوم کریمی بیان کرد: بسیج سازندگی از اقشار تاثیرگذار بسیج در طول این سال‌ها است که اقدامات و دستاوردهای خوبی داشته و در بسیاری از مقاطع توانسته تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند.

وی اظهار داشت: در این سال‌ها با مدیریت جهادی و انقلابی که درون بسیج سازندگی استان مرکزی حاکم بوده، روحیه جهادی بین اقشار مختلف جامعه طنین‌انداز شده و نتیجه آن امروز به تشکیل و فعالیت اثربخش بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در بیش از ۲۲ قشر تخصصی و در عرصه‌های مختلف همراه شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: اوج  نقش‌آفرینی‌ گروه‌های جهادی در سال گذشته، محرومیت‌زدایی همه‌جانبه و مبارزه و کاهش آسیب‌های بیماری کرونا بود که اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام شد.

سردار سرتیپ دوم کریمی عنوان کرد: یکی از محورهای مهم فعالیت بسیج سازندگی، اقتصاد مقاومتی است که در راستای تحقق اقتصاد مردمی و درون‌گرا اقدامات و رویکردهای ویژه ای دنبال می‌شود که با کمک سه برنامه مهم صندوق‌های قرض‌الحسنه، راه‌اندازی نهصت آموزش و توانمندسازی و مهارت آموزی و ارایه تسهیلات، اهداف دنبال می‌شود.

وی گفت:  بیش از ۶۷۰ صندوق قرض الحسنه مردم‌محور در سطح استان فعال است که استان مرکزی در حوزه صندوق‌ها رتبه برتر کشوری را کسب کرده و بیش از ۸۰ درصد از اشتغال ایجاد شده پایدار است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: بیش از ۶ هزار واحد اقتصاد مقاومتی خرد در سطح استان با حمایت‌های بسیج سازندگی ایجاد شده و بیش از یکصد میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به آنها پرداخت شده است.

سردار سرتیپ دوم کریمی تصریح کرد: محرومیت‌زدایی در ۲ بخش عمرانی و غیر عمرانی از برنامه‌های مهم دیگر بسیج سازندگی است که در بخش عمرانی در طی پنج سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۶۲۰ پروژه عمرانی اجرا شده و در سال گذشته ۱۹۰ واحد مسکونی ایجاد شد، ۱۷۰ واحد مسکونی تعمیر و بازسازی و ۱۴۰ پروژه در بخش کشاورزی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در سال‌جاری یکی از رویکردهای مهم بسیج سازندگی ایجاد واحدهای مسکونی برای محرومان است که بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی در دستور کار بسیج سازندگی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد:  بیش از ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی، ۲۵ کیلومتر کول گذاری، مرمت و لایه روبی قنوات و در مجموع ایجاد ۳۰ هزار متر مکعب استخر ذخیره آب کشاورزی پارسال با مشارکت مردم و گروه‌های جهادی استان انجام شد و اجرای این طرح‌ها به شکل میانگین از هدر رفت ۲۸ درصدی آب در مناطق اجرای طرح جلوگیری کرده است.

سردار سرتیپ دوم کریمی اظهار داشت: نقش آفرینی مردم در اجرای طرح‌های محرومیت زدایی از اهمیت زیادی برخوردار است و هرکجا مردم باشند، نشاط بخش خواهد بود و برکات فراوانی دارد.

وی گفت: در بخش غیرعمرانی محرومیت زدایی،  اهدای یک‌هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان، اهدای ۲۳ هزار بسته لوازم التحریر و ۳۱۰ هزار بسته معیشتی ۴۵۰ هزار تومانی، بخشی دیگری از اقدامات صورت گرفته است که امید است با مشارکت‌های همه این‌گونه اقدامات با قوت ادامه‌دار باشد.

‌فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افرود: یکی از مشکلات امروز  استان مسئله حاشیه نشینی است که در برخی از شهرستان‌ها آسیب‌های فراوان داشته و سپاه در طول این سال‌ها برای رفع معضل حاشینه‌نشینی برنامه‌ریزی جدی داشته و نیاز است همه توان استانی در این راستا پای کار آید.

سردار سرتیپ دوم کریمی بیان کرد: یکی از رویکردهای سپاه در محله‌ها تشکیل محلات اسلامی است که قرارگاه محله اسلامی تشکیل شده و به طور مثال در شهر اراک تشکیل قرارگاه محله اسلامی در ۶۰ منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برنامه‌های مهمی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین در دستور کار است و می‌طلبد دستگاه‌های متولی و بویژه مجموعه‌های فرهنگی در این راستا پای کار آیند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان مرکزی می‌تواند در راستای حل مشکلات حاشیه‌نشینی و مبارزه با فقر و محرومیت در مناطق کم برخوردار بسیار موثر باشد و این مسئله یکی از ضرورت‌ها و اولویت های جامعه و استان است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید