حمایت آمریکا از قطعنامه ضد ایرانی تروئیکای اروپایی

حمایت آمریکا از قطعنامه ضد ایرانی تروئیکای اروپایی



نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لورا هولگیت در اظهارات امروز خود در نشست شورای حکام با طرح اتهام تکراری عدم همکاری ایران، از قطعنامه ضد ایرانی تروئیکای اروپایی حمایت کرد.

به گزارش مجاهدت از مشرق،نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لورا هولگیت در اظهارات امروز خود در نشست شورای حکام مدعی شد «با توجه به عدم همکاری ایران با آژانس و تعهد ما به اقدام جمعی در حمایت از آژانس و ان‌پی‌تی، ایالات متحده از این قطعنامه حمایت می‌کند. اما مهم است که قطعنامه‌ها به یک استراتژی گسترده‌تر گره بخورند».

وی افزود «این قطعنامه باید اولین گام در راهبردی با هدف دستیابی به راه‌حلی پایدار و موثر برای برنامه هسته‌ای ایران باشد که شامل همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است؛ به‌ویژه همانطور که به اکتبر ۲۰۲۵ نگاه می‌کنیم، زمانی که شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند به بررسی موضوع هسته‌ای ایران تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خاتمه دهد».

روز دوشنبه، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به رغم‌ همکاری‌های مداوم ایران با آژانس، پیش‌نویسی را در نشست شورای حکام ارائه کرده و در آن از ایران خواستند دربارۀ آثار ادعایی یافت شده در «سایت‌های اعلام‌نشده»، حضور بازرسان آژانس و اجرای بیانیه مشترک با این نهاد همکاری کند.

نماینده روسیه در آژانس این اقدام را کاملاً غیرمنطقی خواند و گفت «دیپلماسی به کلی فراموش شده و با تحرکات تبلیغاتی جایگزین شده است».

نمایندگی ایران در آژانس هم با بیان اینکه ایران موظف نبوده و نیست به درخواست‌های آژانس انرژی اتمی درباره اسناد غیرمعتبر و ساختگی پاسخ دهد، اعلام کرد «متأسفانه آژانس تمامی اسناد ساختگی و اطلاعات جعلی ارائه شده توسط رژیم اسرائیل را معتبر می‌داند و این امر باعث نتیجه‌گیری‌های آژانس بر اساس مفروضات نادرست و غیرقابل اعتماد شده است».

خبرنگار آمریکایی لارنس نورمن گزارش داده که صحبت‌ها در وین این است که ایران امروز فوراً به این قطعنامه پاسخ خواهد داد.

منبع: فارس

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید