حمایت از اغتشاشات ایران با چاشنی تحریم

حمایت از اغتشاشات ایران با چاشنی تحریم


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- روزبه قمصری؛ اخیرا شاهد هستیم که آمریکا و اروپا با هدف حمایت از اغتشاشات در ایران و به بهانه سرکوب اعتراضات در کشور تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کردند. در جریان این تحریم‌ها شاهد بوده و هستیم که ابتدا آمریکا و سپس اتحادیه اروپا و در گام‌های بعدی، کانادا و چند کشور اروپایی به‌صورت مستقل و خودسرانه تحریم‌های غیرموجه و ظالمانه‌ای را علیه ایران وضع کردند.

اما به راستی چرا شاهد دخالت آمریکا و اروپا در مسائل داخلی ایران، آن هم بعد از فروکش‌کردن اغتشاشات در کشور هستیم؟ اگر بخواهیم با تحقیق و پژوهش پاسخ این سوال را بدهیم باید ابتدا سود و منافعی که آمریکا و اتحادیه اروپا از راه تحریم ایران به دست می‌آوردند را بررسی و محاسبه کنیم. زیرا بر اساس منافع آنها، باید وضع این تحریم‌ها آنقدر برای آن‌ها سود و آورده داشته باشد که ریسک خطرات و حاشیه‌های مرتبط با وضع این تحریم‌ها علیه کشور قوی و قدرتمند ایران را به جان خود بخرند.

البته در این میان بهانه دیگری که آمریکا و اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران ذکر کردند طرح ادعایی مضحک و نامعتبر، چون حمایت ایران از روسیه در جنگ با اوکراین و ارسال کمک‌های نظامی ازجمله پهپاد و موشک است. امری که مقامات دیپلماتیک نظامی ایران آن را رد کرده و ارسال این پهپاد‌ها را قبل از آغاز جنگ روسیه و اوکراین عنوان کرده بودند.

اما همین ادعا‌های واهی کمک ایران به روسیه در جنگ با اوکراین در کنار و سرکوب اعتراضات بهانه‌ای را به دستان آمریکا و اروپا داده تا با وضع تحریم‌های غیرانسانی و ظالمانه سعی در حمایت از اغتشاشات اخیر کشور و پشتیبانی از آشوب‌گران داشته باشند تا به زعم خود اغتشاشات و درگیری‌های فرونشسته در سطح کشور را مجددا شعله‌ور کنند.

حال تمامی این شیطنت‌ها و دشمنی‌های آمریکا و اروپا در حالی علیه کشورمان انجام می‌شود که سران و مقامات دیپلماتیک و سیاسی کشور بار‌ها و بار‌ها بر خارج از کشور بودن سرمنشاء آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر کشور تاکید کرده و از دستگیری عوامل و لیدر‌هایی خبر دادند که در اواخر شهریورماه و ابتدای مهرماه به منظور آغاز آشوب‌ها و اغتشاشات در سطح کشور وارد ایران شده بودند.

البته نکته مضحک و تلخ ماجرا اینجاست که کشور‌های اروپایی که از سال‌های قبل تا امروز میزبان منافقین، سلطنت طلب‌ها و گروه‌های تروریستی که علیه ایران فعالیت می‌کنند هستند و در این سال‌ها هم از فعالیت‌های آن‌ها علیه ایران حمایت کردند، از زمان آغاز آشوب‌های خیابانی و اغتشاشات سطح کشور هیچگاه نقش پررنگ و اساسی خود را در حمایت و پشتیبانی از اغتشاشگران انکار و مخفی نکردند.

در این میان عناد و دشمنی آن‌ها با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا اندازه‌ای است که در روز‌ها و هفته‌های اخیر شاهد بودیم که این کشور‌های اروپا و مشخصا آلمان، فرانسه و اخیرا هم ایتالیا با عناصر خودفروخته و چهره‌های به ظاهر سیاسی فراری از کشور دیدار و گفت‌وگو داشته و از این ملاقات‌ها به عنوان اهرم فشاری علیه ایران برای دستیابی به اهداف و برنامه‌های پلید و استعماری خود استفاده می‌کنند.

اما در این میان یکی از زشت‌ترین و ظالمانه‌ترین برنامه‌ای که در یک کشور اروپایی روی داد دعوت سرکرده گروه تروریستی منافقین به ایتالیا و سخنرانی رئیس آن‌ها در مجلس این کشور بود. امری که بهت و حیرت کارشناسان داخلی و منطقه‌ای را با توجه به ماهیت ضد مردمی و تروریستی بودن آن‌ها را به دنبال خود داشت.

البته میزبانی خونین اروپایی‌ها از تروریست‌های ضد ایرانی فقط محدود به ایتالیا نبوده و نیست و آغاز کننده این دیدار‌ها و ملاقات‌ها کشور آلمان بود که با تعدادی از سیاسیون ایرانی فراری از کشور ملاقات و گفت‌وگو داشت. سپس شاهد بودیم که چنین برنامه‌ای با فشار‌های سیاسی و لابی‌های ضد ایرانی در کشور سوئد برگزار شد. ضمن اینکه فرانسه هم بعد از آلمان میزبان تعدادی از این خودفروخته‌های ایرانی فراری از کشور بود.

موضوع دیگر که بااهمیت و قابل توجه است برگزاری راهپیمایی‌های متعدد در کشور‌های آمریکا، کانادا و کشور‌های اروپایی بود که با بررسی پشت صحنه این ماجرا‌ها زمینه چینی افراد معاند و منافق فراری از ایران که به آمریکا و اروپا پناهنده شدند به چشم می‌خورد.

خلاصه تحریم‌هایی که در روز‌های اخیر شاهد وضع آن علیه ایران هستیم بیش از آنکه به کشور ما آسیب وارد کند و یا سود و منفعتی را برای آمریکا و اروپا به همراه داشته باشد بیشتر از جنبه‌های سیاسی و روانی برخوردار است. زیرا دشمنان ایران در روز‌های حساس کنونی تمام سعی و تلاش خود را می‌کنند تا به خیال واهی خود با استفاده از ابزار تحریم و با بهره گیری از تکنیک‌های جنگ روانی بیش از پیش آتش آشوب‌های اخیر را شعله‌ور کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید