حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اولویت استان قزوین است

حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اولویت استان قزوین است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «کبری علیخانی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ‌امروز (پنجشنبه) در نشست تبیین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در استانداری قزوین برگزار شد بر لزوم اقدامات فرهنگی برای ترویج فرزند آوری تأکید کرد و اظهار داشت: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

علیخانی با بیان اینکه یکی از معدود مواردی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به شدت بر روی آن تاکید دارند و طی سال‌های گذشته بارها به آن پرداختند جمعیت بوده است، افزود: اگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی دقت کنیم همیشه از آینده امیدآفرین ایران اسلامی سخن گفتند اما تنها جایی که نسبت به آن هشدار داده اند مقوله جمعیت بوده است.

وی ابراز داشت: در یک دهه اخیر متاسفانه با وجود تشکیل شورای راهبردی جمعیت در استان‌ها، طی هشت سال گذشته خروجی جدی که در بحث جمعیت و فرزندآوری را شاهد نبودیم.

علیخانی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب و در آبان ماه توسط رییس جمهور به دستگاه‌ها ابلاغ شد که از همان زمان هم برخی فعالیت‌ها در جهت تحقق این قانون شروع شد.

وی با اشاره به شکل گیری قرارگاه جمعیت در استان‌ها افزود: در ادامه شورای راهبردی جمعیت به قرارگاه جمعیت تبدیل شد تا مجموعه اقدامات در این حوزه به شکل جدی‌تر و مبسوط‌تر باشد و یک هماهنگی بین دستگاه‌ها از سوی قرارگاه جمعیت ایجاد شود.

علیخانی اضافه کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به مباحث مختلف پرداخته و تکلیف را کاملاً مشخص کرده است که شامل ۲۱ شرح وظیفه عمومی بوده و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای آن هستند.

این مسئول تاکید کرد: تعدادی از دستگاه‌ها هم مجزا شده و وظایف خاصی برعهده دارند که وظایف اختصاصی آنان به شکل جدول‌بندی شده ابلاغ خواهد شد و براین اساس تعدادی از تکالیف به صورت کشوری و تعدادی هم براساس زیست بوم منطقه طراحی شده و به دستگاه‌های مربوطه ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت استان قزوین از شاخص کشوری پایین‌تر است؛ گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری همه دستگاه‌ها قدم موثری در این بخش برداشته و یک کار هماهنگ و جامع را در حوزه رشد جمعیت انجام دهیم.

در ادامه این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسایی دانشگاه‌ها و حاضران نقطه نظرات خود را پیرامون مباحث مطرح شده بیان کردند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید