حمایت پنج میلیاردی موقوفات فارس از موکب الشهیدین در مرز خسروی

حمایت پنج میلیاردی موقوفات فارس از موکب الشهیدین در مرز خسروی


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام «سیدعباس موسوی»، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس امروز در تشریح برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد نیات موقوفات فارس مربوط به حمایت از عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) است و فقط در یک مورد موکب «الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس» امسال با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان به زائرین اربعین در مرز خسروی و خانقین عراق خدمت ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از محل نیت واقفین از هئیت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها حمایت شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه امسال و در دهه وقف (دوم تا دوازدهم مهرماه مصادف 27 صفر تا هفتم ربیع الاول) ویژه برنامه‌های زیادی در دست اجرا است به بیان برخی از آنها پرداخت.

حجت‌الاسلام موسوی تشریح کرد: تهیه و توزیع پنج هزار بسته مهر، طرح ویزیت رایگان بیماران در بیمارستان خلیلی شیراز از محل موقوفه خلیلی، اجرای طرح درمان رایگان در محلات حاشیه شهر با همکاری بسیج جامعه پزشکی، برپایی نمایشگاه «همه واقف باشیم» در سطح استان فارس، برگزاری همایش یاوران وقف، افتتاح مجتمع تجاری بازسازی و نوسازی شده سهند در شهر صدرا در روز شنبه 10 مهرماه، مساعدت در خرید عینک برای 2700 نفر با هزینه 721 میلیون تومان طی سال گذشته از محل موقوفه پوستچی از جمله مهمترین برنامه‌های دهه وقف در استان فارس است.

وی افزود: در سال گذشته نیز 31 مورد وقف جدید به ارزش 500 میلیارد ریال با نیت‌های مختلف خیرات و مبرات، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، کمک به ایتام، احداث مسجد، حسینیه، حوزه‌های درمانی و حمایت از زندانیان داشته‌ایم و در هفته وقف امسال تاکنون هشت مورد وقف جدید به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه یک هزار و 113 سند مالکیت موقوفات در سال 1400 به ثبت رسید اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 380 جلد سند مالکیت اخذ و از ابتدای سال جاری تاکنون 37 پلاک رفع اختلاف شده است.

‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته بیش از 19 هزار متر مربع عملیات عمرانی شامل توسعه، مرمت و احیا در موقوفات شکل گرفته است، افزود: احکام هیئت امنا برای هفت هزار و 500 نفر شکل گرفته و 2 هزار روحانی هم به نقاط مختلف اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه موکب الشهیدین هم با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان به زائرین اربعین در مرز خسروی و خانقین عراق خدمت ارائه کرده و تهیه و توزیع پنج هزار بسته مهر تحصیلی هم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در پایان گفت: در بحث معاونت بهره وری اقتصادی پروژه باغ پسته با یک هزار و 400 اصله درخت پسته در امامزاده علی (ع) سروستان بوده و کاروانسرای خیراتی در آباده نیز احیا شده است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید