حمله از شرق و غرب به قالیباف/ چرا اصلاح‌طلبان پروژه تخریب رئیس مجلس را ادامه می‌دهند؟

حمله از شرق و غرب به قالیباف/ چرا اصلاح‌طلبان پروژه تخریب رئیس مجلس را ادامه می‌دهند؟


دیگر رسانه ها

http://fna.ir/eyyv84

۰

حمله از شرق و غرب به قالیباف/ چرا اصلاح‌طلبان پروژه تخریب رئیس مجلس را ادامه می‌دهند؟

انتظار می‌رفت خط تخریب رادیکال‌ها علیه قالیباف پس از جلوس او بر صندلی ریاست مجلس، به موجب وضعیت حساس کشور و لزوم همراهی و هم‌افزایی همه جناح‌های سیاسی، اندکی کاهش یابد اما سیاست‌زدگان نشان دادند نان‌شان، در گرو تخریب رقیب است.

حمله از شرق و غرب به قالیباف/ چرا اصلاح‌طلبان پروژه تخریب رئیس مجلس را ادامه می‌دهند؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه «صبح نو» در گزارشی به دلایل تخریب قالیباف پرداخته است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید.

چندی پیش رسانه‌ها از شکایت محمدباقر قالیباف، رییس مجلس از مصطفی میرسلیم خبر دادند. این شکایت توسط برخی رسانه‌ها از جمله گزارش روز گذشته روزنامه اصلاح‌طلب شرق، به شکایت اداره حقوقی مجلس از میرسلیم تعبیر شد اما واقعیت این است که شکایت رییس مجلس از میرسلیم، به صورت حقیقی و شخصی ثبت شده است. این شکایت به واسطه افترای میرسلیم به قالیباف صورت گرفته است و چون وی همانند آقای قالیباف نماینده مجلس است، مجلس شورای اسلامی هیچ شکایتی از ایشان انجام نداده است.

همچنین شکایت از وحید اشتری، یاشار سلطانی و صدرا محقق -که روزنامه شرق، مغرضانه و برای ترحم‌انگیز ساختن موضوع، از آن‌ها به‌عنوان خبرنگار یاد کرده- هم حقیقی و هم توسط مجلس صورت گرفته است. از آنجا که این سه فرد یک طرف تخلف ادعایی میرسلیم را رییس مجلس دانسته‌اند، طبق ماده‌609 قانون مجازات اسلامی که مربوط به توهین به سران قوا و برخی مسوولان کشوری است، از آن‌ها شکایت شده است.

همچنین قالیباف به صورت شخصی، علاوه بر میرسلیم، از این سه فرد هم به واسطه افترا شکایت کرده است. با این شکایت‌ها، راه برای رسیدگی دستگاه قضایی به ادعاهای میرسلیم و افراد مذکور هموار شده است.

زمان‌پریشی مهاجمان قالیباف

جدای از این، خط دیگری که علیه قالیباف در حال پیشروی است، به همذات‌سازی‌های میان او و مرحوم هاشمی‌رفسنجانی مربوط می‌شود. پس از شکایت قالیباف از میرسلیم و نیز از سه سلبریتی/خبرنگارنمای یادشده، برخی، این تصویر را درباره رییس مجلس ایجاد کردند، که مشی قالیباف درست شبیه مشی هاشمی‌رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری اوست.

اتصاف القابی نظیر تکنوکرات حزب‌اللهی یا هاشمی اصول‌گرایان، البته هرگز موجب نشده تا مقبولیت مرد طرقبه‌ای آسمان سیاست ایران، در جریان انقلابی به‌عنوان مدیر جهادی، ولایی و کارآمد مورد تردید قرار بگیرد. شاهد مثال آن هم رأی قابل توجه جریان انقلابی در کنار مردم بدون خط سیاسی، در جریان انتخابات مجلس یازدهم بود که خواستار کارآمدی قوه تقنینی کشور بودند.

جدال گلخانه‌ای‌ها با مرد جهادی

انتظار می‌رفت که خط تخریب رادیکال‌ها علیه قالیباف پس از جلوس او بر صندلی ریاست مجلس، به موجب وضعیت حساس کشور و لزوم همراهی و هم‌افزایی همه جناح‌های سیاسی، اندکی کاهش یابد اما سیاست‌زدگان نشان دادند که نان‌شان، در گرو تخریب رقیب است.

اصلاح‌طلبان که پروژه ثابت و همیشگی‌شان، زدن قالیباف است، بعد از شکست در دفاع از مدعیات خود در ماجرای موسوم به «املاک نجومی» و رأی قوه قضاییه کار را به تحقیق و تفحص مجلس کشاندند که در آنجا هم ناکام ماندند. این پروژه برای انتخابات مجلس هم اجرا شد و از قبل انتخابات تا زمان ورود به مجلس و تعیین ریاست مجلس یازدهم، ادامه پیدا کرد.

در شرایطی که همه مهره‌های آنان مانند حافظی، یاشار سلطانی، نمایندگان شورای شهر و دیگرانی از این دست، قبلاً علیه قالیباف وارد گود شده و یک به یک با سرافکندگی، حتی یک برگ سند محکمه‌پسند و متقن هم نتوانستند علیه قالیباف ارائه کنند، این بار دست به دامن یک چهره اصول‌گرا شدند تا به قول خودشان از جناح خودی، یعنی اصول‌گرایان، ضربه بزنند.

عوالم میرسلیم و جاه‌طلبی‌های او در دوره انتخابات ریاست جمهوری‌96، نشان داده بود که او پتانسیل خوبی برای هجمه واردن کردن به قالیباف را دارد. بنابراین ، با پر و بال دادن به او و مطرح کردنش به‌عنوان یک گزینه جدی، به توهم این عضو موتلفه، دامن زدند. اینکه چرا با وجود تصدی ریاست مجلس، رادیکال‌ها هنوز پابند قالیباف‌اند و ماشین تخریب علیه او را یک لحظه هم که شده، خاموش نمی‌کنند، شاید به موقعیت اجتماعی او و بیش و پیش از آن، به سابقه کارکردی و عملکردی قابل دفاعش در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، بازگردد.

حمله به قالیباف از شرق و غرب ادامه دارد

شاید اصلاح‌طلبان بهتر از هر گروه و جریان دیگری می‌دانند که چنانچه اجازه دهند قالیباف، آرام و بی‌دردسر به کار خود ادامه دهد، او خواهد توانست به گام‌های مثمرثمری جهت کاهش مشکلات اقتصادی مردم دست یابد و همین نقدگرایی او، نسیه‌بافی رادیکال‌ها و دولت تحت‌الحمایه آن‌ها را به باد خواهد داد؛ غافل از آنکه نمی‌دانند بازده گفتمان جهادی‌گری، اتفاقاً در ناملایمات و نامهربانی‌ها، بیشتر می‌شود. این امر دقیقاً همان چیزی است که گلخانه‌ای‌ها، درکی از آن ندارند.

حمله به قالیباف از شرق و غرب ادامه دارد. ترس از اینکه او در مجلس بتواند موجب تحول در اقتصاد کشور شود، موجب شد که اصلاح طلبان رادیکال، مدعیان عدالت‌خواهی و رسانه‌های خارج از کشور به او هجمه وارد کنند. در این میان شکایت او از میر سلیم می تواند گره از واقعیت‌های تخریب قالیباف بگشاید.

انتهای پیام/


قالیباف


اصلاح‌طلبان


مجلس شورای اسلامی


نماینده مجلس

اخبار مرتبط

منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید