خاطرات پرستار آبادانی در «زیر خط جنگ با دیگری»

خاطرات پرستار آبادانی در «زیر خط جنگ با دیگری»


به گزارش مجاهدت از گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «زیر خط جنگ با دیگری» خاطرات پرستار مهری فلاحی با گردآوری تینا محمدحسینی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید. 

این کتاب خاطرات خودنوشت مهری فلاحی پرستار اهل آبادان هست که بعد از فراغت از جنگ و بازنشستگی، از میان انبوه خاطرات و یادداشت‌هایش استخراج و به صورت پراکنده نگارش شده هست.  

کتاب روایتی متفاوت از بمباران شهر آبادان، ایام محاصره، حضور عراقی‌ها آن سمت رودخانۀ اروند، مواجهه با منافقین، رخداد‌هایی که بر پرستاران بیمارستان شرکت نفت آبادان گذشته و وقایعی از این دست هست که هیچ‌کدام باعث نمی‌شود فلاحی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند؛ حتی زمانی که باردار هست. مادری که نه تنها نگران فرزند داخل شکمش هست بلکه نگران فرزندان ایران هم هست. به خاطر همین کنار دیگر دوستان و همکارانش می‌ماند و پایداری می‌کند.  

عمده توجه مهری فلاحی بر اتفاقات و خاطرات آغاز جنگ تا سال ۱۳۶۵ هست و در بعضی میان بند‌ها هم به دوران کودکی و نوجوانی خود گریز زده هست. او تا سال ۱۳۶۰ در آبادان، ماهشهر، مسجدسلیمان و آغاجری حضور مداوم داشته و بعد از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ سالی یک بار مأموریت داشته که در این شهر‌ها و در پشت جبهه به مداوای مجروحان بپردازد.  

محمدحسینی در پایان کتاب عکس‌ها و اسنادی از مهری فلاحی را برای آشنایی بیشتر خوانندگان با راوی قرار داده هست.  

زیر خط جنگ با دیگری به همت دفتر ادبیات و مقاومت حوزه هنری در ۲۳۵ صفحه و با قیمت ۲۰۰ هزار تومان در بازار نشر موجود هست.

انتهای پیام/ 121

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید