خبرنگار ایتالیایی در گفت‌وگو با فارس: معروف کاراکتر جذابی دارد/ ایتالیا قهرمان نمی‌شود، اما در المپیک سورپرایز دارد

خبرنگار ایتالیایی در گفت‌وگو با فارس: معروف کاراکتر جذابی دارد/ ایتالیا قهرمان نمی‌شود، اما در المپیک سورپرایز دارد


به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2021 روز جمعه از ساعت 19 باید مقابل ایتالیا قرار بگیرد. مارکو تروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط برگزاری مسابقات به میزبانی ریمینی، تحولات تیم ملی والیبال ایتالیا و جدال تیم‌های ایران و ایتالیا صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

* 9 بازیکن‌مان برای اولین بار در تیم ملی بازی می‌کنند

* ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است

* آلکنو رزومه درخشانی دارد

*ستاره‌های ایتالیا به استراحت نیاز داشتند

* واکسینه شده‌ایم، اما بازهم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنیم 

* تلاش می‌کنیم تا قهرمان شویم، اما نمی‌شویم

* 3-4 بازیکن فعلی ایتالیا به المپیک خواهند رفت

* معروف کاراکتر جذابی دارد

* لیگ ملت‌ها تجربه بی‌نظیری برای جوانان است

* ایتالیا در المپیک جوان نخواهد بود

* در المپیک سورپرایز خواهیم داشت

فارس: اوضاع تیم ملی والیبال ایتالیا چگونه است؟ شرایط آنطور که پیش‌بینی کرده بودید پیش می‌رود؟

تیم ایتالیا به طور کلی جوان شده و تیم اصلی در حال آماده‌سازی برای بازی‌های المپیک است. 9 بازیکن برای اولین بار در تیم ملی بازی می‌کنند. ما می‌دانیم که در هر تورنمنتی، آغاز بازی‌ها بسیار دشوار است. همانطور که می‌دانید و ما مقابل قهرمان اروپا بازی کردیم و 3 بازی اول برای‌مان مشکل بود، اما در حال حاضر شرایط بهتر شده است.

فارس: وضعیت ایران را در لیگ ملت ها چگونه می‌بینید؟

ایران در سال‌های گذشته حریفی جدی برای ایتالیا بوده؛ تیم ایران بازیکنان خوبی دارند که پیشرفت قابل توجهی کرده‌اند و فکر می‌کنم بازی سختی داریم.

فارس: ایران با سرمربی جدید خود یعنی آلکنو پا به این مسابقات گذاشته است، نظرتان درخصوص وی چیست؟

من به خوبی او را می‌شناسم و فکر می‌کنم او یکی از بهترین مربیان جهان است. آلکنو در روسیه و کازان رزومه درخشانی دارد و حالا به ایران آمده تا به این تیم کمک کند و باعث پیشرفت تیم و بازیکنان شود. او مربی خوبی برای ایران خواهد بود.

فارس: نظرتان در مورد سعید معروف چیست؟

او را به طور کامل می‌شناسم. سعید معروف در سیه‌نا هم بازی کرده و یکی از معروف‌ترین بازیکنان دنیاست. من فکر می‌کنم او یکی از بهترین پاسورهای دنیا است. معروف یکی از ستاره‌های والیبال جهان است، او تجربه بسیاری دارد و کاراکترش جذاب است. معروف به ایران کمک بسیاری کرده و من فکر می‌کنم پس از المپیک هم درباره او بسیار خواهیم دید و شنید.

فارس: چرا ایتالیا در این مسابقات از بازیکنان اصلی‌اش استفاده نکرده است؟

بلنجینی، سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا معتقد است که بازیکنان اصلی نیاز دارند که در تعطیلات باشند و استراحت کنند. آنها بازی‌های سنگینی را در سوپر لیگ پشت سر گذاشته‌اند و نیاز به استراحت داشتند. لیگ ملت‌ها نیز مسابقات دشوار و سنگینی است و بقیه بازیکنان باید محک می‌خوردند. نفراتی همچون ایوان زایتسف، ماسیمو کولاچی، سیمونه جیانلی نیاز به استراحت داشتند و با سرمربی صحبت کردند که به مسابقات نیایند. آنها مسابقات زیادی را پشت سر گذاشته بودند و می‌خواستند بعد از استراحت آماده المپیک شوند.

فارس: درباره وضعیت کرونا در ایتالیا صحبت کنید؛ آیا این ویروس در کشور شما کنترل شده است؟

در حال حاضر اوضاع بهتر است. ما هنوز مراقبت‌های بهداشتی‌مان را داریم و به همراه سایر خبرنگاران واکسن مودرنا زده و واکسینه شده‌ایم.

فارس: در محل مسابقات هم شرایط کنترل شده است؟

در حباب لیگ ملت‌ها کنترل‌های خوبی روی این ویروس شده است. آزمایش‌ها به طور مکرر انجام می‌شود و دستورالعمل‌های بهداشتی سنگین است؛ اما به طورکلی وضعیت خوب است. FIVB نیز به خوبی شرایط را کنترل کرده است.

فارس: کدام تیم امسال شانس قهرمانی دارد؟

صحبت در این باره دشوار است. ما ایتالیا هستیم و تلاش می‌کنیم تا قهرمان شویم، اما مطمئنم که این اتفاق رخ نمی‌دهد زیرا بازیکنان‌مان بسیار جوان هستند. آنها تورنمنت خوبی را پشت سر می‌گذارند و تجربه کسب می‌کنند. سطح مسابقات دشوار است و بهترین بازیکنان‌مان باید راهی المپیک شوند، بنابراین رقابت بین بازیکنان دشوار است. من فکر می‌کنم اینجا تجربه بی‌نظیری برای بازیکنان جوان ماست تا در توکیو که مسابقات مهمتری است، عنوان کسب کنند. در این مسابقات نمی‌توانم بگویم چه کسی قهرمان می‌شود، اما به شما قول می‌دهم در المپیک، بهترین عملکرد را خواهیم داشت.

فارس: بازیکنی مثل گابریل نلی یکی از بازیکنان در ترکیب اصلی ایتالیا در المپیک است، اما به نظر شما چند بازیکن از تیم فعلی ایتالیا شانس حضور در المپیک را دارند؟

من فکر می‌کنم که برخی از بازیکنان که قطعاً در تیم ملی ایتالیا در المپیک حضور دارند زایتسف، خوانتورینا، کولاچی، جیانلی هستند، اما نباید فراموش کنیم که در نهایت فقط 12 بازیکن راهی المپیک می‌شوند. بنابراین بسیاری از بازیکنان حذف می‌شوند و فکر می‌کنم 4-3 بازیکن از ترکیب فعلی به المپیک می‌روند. پیش‌بینی من این است که گابریل نلی، دنیله لاویا، فابیو بالاسو (لیبروی دوم‌مان) و  الکساندرو میکلتو شانس خوبی برای حضور در المپیک دارند. ما در المپیک خیلی جوان نخواهیم بود، زیرا این حقیقت است که باید از تجربه بازیکنان در رقابت‌های بزرگ استفاده کنیم. آنها شانس دارند، اما نظر من مهم نیست، سرمربی باید تصمیم بگیرد.

فارس: پیش بینی شما از بازی ایران و ایتالیا در المپیک چیست؟

(با خنده) صحبت در این باره بسیار دشوار است، ما سورپرایزهای بسیاری خواهیم داشت همانطور که در برابر آمریکا (5 سال پیش) از سورپرایزهای بسیاری رونمایی کردیم. ما تلاش می‌کنیم در همه بازی‌ها پیروز شویم و بسیار دشوار است که پیش‌بینی از المپیک داشته باشیم. همانطور که می‌دانید ایران تیم بسیار خوبی دارد و برخی بازیکنان‌ ایران شخصیت قوی‌ای دارند. بازی کردن با ایران هرگز آسان نیست و در سال‌های گذشته ما در مسابقات بسیاری مقابل ایران شکست خوردیم.

فارس: فوتبال را هم دنبال می‌کنید؟

بله

فارس: فکر می‌کنید رونالدو در یوونتوس بماند؟

من خبرنگار تخصصی فوتبال نیستم و اطلاعات موثقی در این باره به دستم نرسیده است و فقط آن را دنبال می‌کنم، اما نظر شخصی‌ام را بخواهید خیر! به نظرم رونالدو از یووه می‌رود.

انتهای پیام/





منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید