خدمت‌رسانی ۵۷ موکب خراسان جنوبی به زائران اربعین حسینی

خدمت‌رسانی ۵۷ موکب خراسان جنوبی به زائران اربعین حسینی


«موسی جوینده» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، با تأکید بر اینکه اربعین حسینی فصل بی‌بدیلی است که همه انسان‌های آزاده برای همایش بزرگ بشریت وقت گذاشته و هزینه صرف می‌کنند، اظهار داشت: در مراسم اربعین حسینی زائران حسینی از ۹۰ کشور با مسلک خاص خود حضور پیدا می‌کنند.

وی با اعلام اینکه هر ساله تعداد موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین در حال افزایش است، بیان داشت: تمهیدات لازم برای برپایی ۵۷ موکب در اربعین سال جاری اندیشیده شده که از این تعداد ۴۹ موکب در کشورعراق و ۸ موکب در خود استان به زائران اربعین حسینی خدمات می‌دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تمام موکب‌ها به صورت مردمی اداره می‌شوند و هیچ‌گونه کمک دولتی برای اداره آن‌ها دریافت نمی‌شود، تبیین کرد: پیش‌بینی می‌شود ۸۵ هزار زائر خارجی از کشور‌هایی مثل پاکستان از مرز‌های استان وارد شوند و ادامه مسیر زیارتی خود از عراق برای زیارت به قم و مشهد عزیمت می‌کنند.

جوینده مطرح کرد: از ۱۰ مهر نخستین موکب اعزام و دوم شهریور نیز آخرین موکب خدمت‌رسانی به زائران انجام خواهد شد، اضافه کرد: موکب‌های استان در کاظمین در صحن امامین جوادین مستقر است و امسال ۲۵ هزار متر مربع سایبان در این محل برای راحتی زائرین نصب می‌شود.

وی با اعلام اینکه روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذا در هر وعده در موکب‌های سایت استان در کاظمین طبخ و در اختیار زائران قرار می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین امسال ۲۰۰ دستگاه پنکه مه‌پاش برای خنک نگه‌داشتن محل استقرار جای‌گذاری می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمت‌رسانی مواکب تا 25 صفر ادامه خواهد داشت، افزود: در سایت خراسان جنوبی همه امکانات و خدمات اعم از خیاطی، آرایشگری، کفاشی، شست و شوی لباس وغیره به زائران ارائه می‌شود.

جوینده عنوان کرد: امسال به علت گرمای شدید هوا، نیازمند تأمین آب بیشتر و سیستم‌های سرمایشی بیشتری هستیم که شرکت آب و فاضلاب استان و شهرداری بیرجند و سایر دستگاه‌ها در بحث بسته‌بندی آب بهداشتی شرب و دستگاه یخ‌ساز با ستاد همکاری می‌کنند.

وی به پیش‌بینی خدمات‌دهی روزانه به ۱۳۰ هزار نفر زائر حسینی در پیاده‌روی اربعین حسینی توسط مواکب خراسان جنوبی در کاظمین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی اقدامات در سایت خراسان جنوبی برای ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر اسکان ایجاد می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در خصوص بحث اینترنت نیز با طرف عراقی قراردادی منعقد شده تا سایت خراسان جنوبی در هر شیفت بتواند به ۷۵۰۰ تا ۸ هزار زائر خدمات اینترنت رایگان ارائه و همچنین پیش‌بینی شده تا امکانات تلفنی ویژه خدمه با بارکد تهران فراهم شود.

جوینده در پایان به زائران توصیه کرد: از زائرین می‌خواهیم سفر خود را مدیریت کرده، به صورت گروهی سفر کنند، تا حد امکان در شب پیاده‌روی کنند و از کلاه نقاب‌دار، ضد آفتاب، کفش و لباس مناسب استفاده کنند، پول نقد ایرانی و دینار به همراه داشته باشند و اگر فردی بیمار است داروی خاص خود را به همراه نسخه‌ به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید