خروج نام بحرین از فهرست ناقضان حقوق بشر انگلیس


خروج نام بحرین از فهرست ناقضان حقوق بشر انگلیسبه گزارش مجاهدت از گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار توضیح دولت این کشور درباره خارج کردن نام بحرین از فهرست کشور‌هایی که رسیدگی به مسائل «حقوق بشری» آن‌ها در اولویت قرار دارد شده‌اند.

به نوشته وبگاه میدل‌ایست‌آی تصمیم دولت انگلیس در گزارش جدید موسوم به «سوابق حقوق بشر و دموکراسی» که امروز جمعه منتشر شده افشا شده است. این نخستین بار از سال ۲۰۱۵ است که بحرین از این فهرست خارج می‌شود.

دولت انگلیس در این گزارش از «سنت دیرینه بحرین در احترام به آزادی‌های مذهبی و تحکیم آن» تمجید کرده است. با وجود این، لندن از انتخابات پارلمانی سال گذشته بحرین انتقاد کرده است.

میدل‌ایست‌آی از وزارت خارجه انگلیس پرسیده تصمیم لندن بر مبنای چه معیار‌های اتحاذ شده است. یک سخنگوی این وزارتخانه گفت: «تصمیم برای خارج کردن نام بحرین از فهرست کشور‌های دارای اولویت‌های رسیدگی حقوق بشری نشان‌دهنده پیشرفت مداوم آن‌ها در این زمینه طی چند سال اخیر است که انگلیس مستقیماً از آن حمایت کرده است.»

وی اضافه کرد: «انگلیس به حمایت از اصلاحات در بحرین از طریق برنامه‌های ما و ترغیب دولت‌ها به انجام تعهداتشان در زمینه حقوق بشر متعهد است.»

انتهای پیام/ 161

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید