خون‌ شهدای حادثه حرم شاهچراغ به کل کشور برکت داد

خون‌ شهدای حادثه حرم شاهچراغ به کل کشور برکت داد


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی‌اکبر کلانتری» تولیت آستان احمدی و محمدی در نشست هم‌اندیشی و عقد تفاهمنامه همکاری میان جهاد دانشگاهی فارس و تولیت آستان احمدی و محمدی که امروز ۲۳ اردیبهشت با هدف برقراری و گسترش تعاملات و همکاری‌های مذهبی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و بهره‌گیری از امکانات موجود، امضا و مبادله شد، با اشاره به ابعاد مهم فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حادثه حرم شاهچراغ (ع)، اظهار داشت: خون‌های به ناحق ریخته شده در این حادثه به کل کشور برکت داد و برای جهان پیامی روشن داشت.

تولیت آستان احمدی و محمدی علیه السلام گفت: جهاد دانشگاهی جزو شجره‌های طیبه نظام اسلامی است و بخش اعظمی از نیروهای انقلابی در جهاددانشگاهی پرورش یافته‌اند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر کلانتری افزود: می‌توان مدعی بود که ریشه نهادهایی که در انقلاب ایجاد شد و رشد پیدا کرد و آثار گرانقدری به دنبال داشت، همین جهاددانشگاهی است.

تولیت آستان احمدی و محمدی علیه السلام اضافه کرد: شاید یکی از دستاوردهای انقلاب، به لحاظ روشی، این است که عده‌ای از جوانان دانشگاهی حرکتی را انجام داده و تشکیلاتی راه انداختند و همراه با زمان حرکت خود را ادامه دادند و در این مسیر هم به لحاظ علمی، هم به لحاظ فرهنگی درخشش‌های فراوانی داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه، با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی نهادی متکی به خود است که برپایه تلاش‌ها و دستاوردهایش، پیشرفت کرده است، گفت: هرآنچه جهاددانشگاهی کسب کرده، به همت بچه‌های انقلابی بوده است.

وی ضمن اشاره به ایجاد پژوهشکده‌های متعدد در حوزه‌های مختلف توسط جهاددانشگاهی، به نیکی از کاظمی و آشتیانی به عنوان دانشمندان برجسته و از بنیانگذاران حرکت این نهاد انقلابی یاد و خاطرنشان کرد: آن افراد چقدر عظمت داشتند که مقام معظم رهبری بارها از ایشان به نیکی یاد کرده‌اند.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) ضمن یادآوری اینکه جهاددانشگاهی نهادی مقدس محسوب می‌شود که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته و به بالندگی و ثمردهی خوبی رسیده است، گفت: خبر انتصاب آقای دکتر مسلمی‌نائینی که سابقه درخشانی در عرصه‌های علمی دارند، موجب مسرت ما شد، زیرا فردی دانشمند، مومن و متعهد در این مسند قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام کلانتری با بیان اینکه جهاددانشگاهی ظرفیتی بزرگ و جزو امیدهای کشور در حوزه علم و فناوری است، گفت: از افتخارات این نهاد، نکاتی است که مقام معظم رهبری در خصوص آن فرموده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه جهاددانشگاهی فارس نیز همواره همراهی مناسبی با آستان مقدس احمدی و محمدی داشته است، به اقدامات این نهاد در ارتباط با شهدای حرم اشاره و ضمن یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پاسداشت حرمت این شهدا، افزود: آقا درباره حادثه تروریستی حرم فرمودند که «مثل حادثه کربلا باید آن را زنده نگه داشت» و هنرمندان تلاش کنند که این حادثه در تاریخ ماندگار شود.

کلانتری با اشاره به ابعاد مهم فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حادثه حرم شاهچراغ (ع)، خاطرنشان کرد که خون‌های به ناحق ریخته شده در این حادثه به کل کشور برکت داد و برای جهان پیامی روشن داشت.

وی با بیان اینکه از سراسر جهان پیام‌هایی در این ارتباط ارسال و کتاب‌هایی منتشر شد که در نوع خود کم نظیر بوده است، گفت: این خون‌های به ناحق ریخته شده قطعا دلهای سخت را تحت تاثیر قرار داد و آب سردی بر فتنه اخیر پاشید. هزاران مراسم در کشور و خارج کشور برای این شهدا برپا شد که بزرگترین آن در شیراز بود.

کلانتری خاطرنشان کرد: این از الطاف خداوند است که عده ای گلچین شده به دیدار حرم می‌آیند و شهید می‌شوند، خودشان به اوج می‌رسند و جامعه را معطر می‌کنند.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) برای هرگونه همکاری با جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرد و با اشاره به انجام پژوهش و اقدامات علمی، گفت: اکنون در کتابخانه حرم بالغ بر ۱۰۰ هزار جلد کتاب  در بخش‌های تخصصی مختلف وجود دارد، از طرفی موزه حرم نیز امکانی ارزشمند و بسیار غنی است.

حجت‌الاسلام کلانتری همچنین از بسترسازی برای ایجاد و راه‌اندازی موزه قرآنی در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این موزه افتتاح می‌شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیه السلام همچنین از فعال بودن بخش‌های مختلف من جمله بخش مشاوره در بحث خانواده یاد و اضافه کرد که امروز فعالیت‌های تولیت در ابعاد مختلف با تنوع فراوان در حال پیگیری و انجام است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید