خون شهدا توطئه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کرد

خون شهدا توطئه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کرد


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از کرمان، «محمد مهدی فداکار» استاندار کرمان ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان که با حضور تعدادی از مدیران اجرایی استان در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، با اشاره به اینکه طبق قانون حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه‌های اجرایی اعمال می‌شود، اظهار داشت: کلیت این یک درصد باید با هماهنگی بنیاد شهید انجام شود.

وی با بیان اینکه در حوزه ایثار و شهادت همه کم کاری کردیم و از جامعه توقعی نیست، گفت: امروز قهرمانان بزرگ در حوزه‌های مختلف جامانده و معرفی نشده‌اند و باید تلاش کنیم در کنار همه گرفتاری‌ها، در ترویج و معرفی این مردان بزرگ کوتاهی نکنیم.

استاندار کرمان‌ با اشاره به حضور زائرانی از سراسر کشور و حتی دیگر کشورها در گلزار شهدای کرمان و مزار مطهر شهید قاسم سلیمانی، گفت: مزار شهید یک نماد مقاومت و ایثارگری است و باید به زائران خارجی که به این مکان مقدس می‌آیند توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت سرکشی از خانواده‌های شهدا، بیان داشت: آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی در این حوزه برای دانش‌آموزان و بیان خاطرات و تبیین وقایع را آن دوران را با استفاده از ظرفیت جانبازان مورد توجه قرار دهد تا دانش‌آموزان مصادیق این ایثار را به عینه ببینند.

فداکار با بیان اینکه همه ما در حوزه ایثار و شهادت کم کاری کرده‌ایم، گفت: آنچه این انقلاب را پیروز کرد و ادامه داد خون شهدا بوده است و حتی در موقعیت کنونی آنچه که دشمن را عقب راند و نقشه و توطئه‌های آنها را نقش بر آب کرد خون شهدا بود.

در سال‌های اخیر تاکنون از 70 ملیت به گلزار شهدای کرمان آمده‌اند

سردار «محمدرضا حسنی سعدی» مدیر گلزار شهدای کرمان نیز در این جلسه، با بیان اینکه کتاب 200 خاطره از سردار شهید سلیمانی به زبان ایتالیایی ترجمه شده است، اظهار داشت: این کتاب به زبان‌های عربی، انگلیسی و روسی نیز آماده ترجمه است.

وی با اشاره به اینکه کتاب 72 خاطره از زبان شهید سلیمانی جمع‌آوری شده و در حال طی مراحل فرایند چاپ است، تاکید کرد: تمرکز برگزاری مراسم‌ سومین سالگرد شهید سلیمانی در گلزار شهدا خواهد بود و این برنامه‌ها عصرها از ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود.

مدیر گلزار شهدای کرمان با اشاره به اینکه مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از 8 دی آغاز می‌شود و تا 18 دی ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: در سال‌های اخیر تاکنون از 70 ملیت به گلزار شهدای کرمان آمده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید