درگیری شدید میان نیرو‌های طالبان و نظامیان پاکستان

درگیری شدید میان نیرو‌های طالبان و نظامیان پاکستان


به گزارش مجاهدت از گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، درگیری شدیدی امروز (شنبه) میان نیرو‌های طالبان و نظامیان پاکستانی در امتدا خط «فرضی» دیورند در شهرستان «دندپتان» واقع در ولایت پکتیا در افغانستان روی داده است.

«محمد یار جواد» از مقامات نظامی افغانستان این رویداد را تایید می‌کند. مردم محلی نیز در این ارتباط اعلام کردند که درگیری هنوز هم جریان دارد؛ اما تاکنون بیانیه رسمی از سوی دولت موقت طالبان در افغانستان و نیز اسلام آباد در این باره منتشر نشده است.

هفته گذشته نیز در جریان درگیری میان نیرو‌های نظامی دولت موقت طالبان در افغانستان و نظامیان پاکستان در یک گذرگاه مرزی در جنوب شرق افغانستان، اسلام آباد دستور بستن این گذرگاه مرزی را صادر کرد.

پس از بروز درگیری‌ها میان نیرو‌های حکومت طالبان با مرزبانان پاکستانی، گذرگاه چمن از سوی پاکستان برای مدت نامعلومی بسته شد و یک مقام اسلام آباد در این‌خصوص گفت که طالبان باید قاتل سرباز پاکستانی را تحویل دهد.

پس از تنش میان نظامیان پاکستانی و طالبان در گذرگاه چمن در ولایت قندهار، بازرگانی و انتقال کالا‌ها برای مدت نامحدودی بسته شده است.

این گذرگاه که به دروازه دوستی نیز معروف است، ولایت قندهار افغانستان را به ایالت بلوچستان پاکستان وصل می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید