در اجرای مهندسی فرهنگی دچار روزمرگی نشویم

در اجرای مهندسی فرهنگی دچار روزمرگی نشویم


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» امام جمعه شیراز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ابتدا با بیان اینکه در زمینه فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی راهکارهای اساسی داده و شیراز نیز پیرو منویات ایشان اولین شهری بود که برش نقشه مهندسی فرهنگی را پیگیری و به دست رئیس جمهور رونمایی کرد اظهار داشت: این نقشه راه گوشه‌ای از نقشه مهندسی کشور است و در آن تلاش شده برنامه‌ریزی صورت بگیرد و از روزمرگی اجتناب شود تا امور فرهنگی نیز ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت یادآور خدمات شهید رجایی و باهنر به مردم است افزود: دولت سیزدهم مردمی است و این مردمی بودن کمک می‌کند که دولتمردان بین مردم حضور بیابند و از نزدیک مشکلات را لمس کنند و همین مساله باعث تسریع در حل مشکلات خواهد شد.

آیت الله دژکام افزود: همین دولت باید در این چهارسال همانند این یکسال عملگرایانه پای خدمت به مردم بماند و از شرایط کنونی که بهترین فرصت برای بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود برای خدمت‌رسانی به مردم است بهره کافی ببرد که برنامه‌ریزی، اقدام عملیاتی و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش‌بنیان می‌تواند به دولت جهت رفع مشکلات مردم کمک کند.

امام جمعه شیراز افزود: فضای خوبی جهت مطالبه‌گری در جامعه ایجاد شده اما باید دقت شود که این مطالبه‌گری بر اساس تخصص افراد صورت بگیرد تا جامعه نفع ببرد.

آیت الله دژکام افزود: دولت برای عملیاتی کردن وعده‌های خود منبع و راهنمای بی نظیری به نام اسناد بالادستی که به تدبیر رهبر معظم انقلاب تدوین شده را فراروی خود دارد و این برنامه‌ها اگر مردمی و عملیاتی شوند شاهد رفع خیلی مشکلات خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگی نیز رهبر معظم انقلاب راهکارهای اساسی داده و شیراز نیز پیرو منویات رهبری اولین شهری بود که برش نقشه مهندسی فرهنگی را پیگیری و به دست رئیس جمهور رونمایی کرد که گوشه‌ای از نقشه مهندسی کشور است و در آن تلاش شده برنامه‌ریزی صورت بگیرد و از روزمرگی اجتناب شود تا امور فرهنگی نیز ساماندهی شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید