در ایتا چه می‌گذرد؟!

در ایتا چه می‌گذرد؟!



به گزارش مجاهدت از مشرق، کانال تلگرامی نواصولگرا نوشت:

یکی از دوستان مطالبی که صرفا در ساعات اولیه صبح امروز علیه قالیباف در ایتا تولید شده و همگی با تم و عنوان انقلابی بوده‌اند را برایمان ارسال کرده. در این مطلب به برخی از این مباحث می‌پردازیم.

یک کانال با عنوان «عاشقان حضرت …» (که ما به احترام آن معصوم بزرگوار، نامشان را نمی‌نویسیم) نوشته: پزشکیان بر سر قالیباف کلاه گذاشته و بعد دولت او را «دولت نفاق ملی» خوانده که قرار است «همه داعشی های دانشگاه و سینما را بر سر کار برگرداند» بعد هم درباره‌ی «ترور شخصیتی چهره های انقلابی و حذف نیروهای انقلاب» توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب نگاشته که «مثل صهیونیست ها» به این اقدامات مشغول هستند.

دیگری در کانال رزمندگان جنگ نرم نوشته است که دو روزنامه اصلاح‌طلب «از لابی قالیباف با دولت پزشکیان برای رای آوری کل کابینه» بعد هم از روزنامه‌های شرق و اعتماد بدون هیچ سند و زمانبندی و… چند جمله مبهم را گذاشته است. درواقع این دوستان با استفاده از جملات بدون سند از دو روزنامه اصلاح‌طلب به این نتیجه رسیدند که قالیباف باعث شده تا کل کابینه باهم رای بیاورد.

کانال دیگری با عنوان اخبار ویژه به قالیباف توصیه کرده تا «از سرنوشت ناطق نوری و علی لاریجانی درس عبرت» بگیرد. و بعد آنها را «ورشکسته سیاسی» خوانده و خطاب به قالیباف گفته «تو نباید جبهه انقلاب را سر دو وزارتخانه معامله می کردی». البته مانند کانال‌های محترم قبلی حرفی را زده اما مشخص نکرده قالیباف دقیقا کدام وزارتخانه‌ها را گرفته و سر آنها معامله کرده است. و بعد هم در نهایت به قالیباف گفته «باختی برادر بدجوری باختی».

کانال انقلابی‌های مردمی اما از توصیه و حمله به قالیباف عبور کرده و دیگر به کانال‌های انقلابی حامی قالیباف حمله کرده که «آدم میمونه از دست بعضی کانال های انقلابی»! بعد به آنها حمله می‌کند که «یه زمانی اینا خودشون رو برای قالیباف قطعه قطعه کردند تا هر جور شده قالیباف رو به جبهه انقلاب وصله پینه کنند!» در حالیکه «این قالیباف در واقع همون حسن روحانی هست در پوست انقلابیون» اما از نظر این کانال مردمی، متاسفانه کانال‌های انقلابی «هی قالیباف رو اصلی ترین فرد انقلابی کشور معرفی میکردند!» بعد هم مشتی نکات درباره ساده‌اندیشی، درست ندیدن صحنه، بازی نخوردن و… را ارائه داده‌.

این متن‌ها که در کانال‌های مشخصی در ایتا تولید می‌شود، برای بخشی (ولو کوچک) از جریان انقلابی تبدیل به مانیفست شده است. مشکل پیش‌روی جبهه انقلاب و آنچه باعث شکست در انتخابات اخیر شد، دقیقا همین نوع نگاه انحصاری، تکفیری و ساده‌لوحانه به مسائل کشور است. نگاهی که مشخصا از منش و تحلیل رهبر معظم انقلاب فاصله جدی دارد. کانال‌هایی که اسم انقلابی را به دوش می‌کشند اما در انتخابات دیدیم که حداقل‌های اخلاق و شرع را رعایت نمی‌کنند و از تهمت زدن و دروغ گفتن ابایی ندارند. همانگونه که در این متن‌ها هم برخی از این موارد را می‌توان دید.

چگونه است که انقلابیون صدیق و عاقل، نسبت به این رویه‌ی خطرناک از رفتارهای خلاف شرع آنهم در عرصه سیاسی و اجتماعی اعتراض نمی‌کنند؟ چگونه می‌شود برخی هم مدعی اعتقاد به مشی حضرت امام (ره) باشند و هم هر وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف سیاسی خود را مشروع بدانند؟ و از اینها مهمتر، این سوال است که چه اتاق فکری پشت تولید چنین شکلی از انقلابیون هستند که مبانی اولیه انقلاب اسلامی برایشان محلی از اعراب ندارد؟ چرا شخصیت‌های شناخته شده‌ی انقلاب، نسبت به این خطر جدی که هر غیرهمفکری را تکفیر می‌کند، کنشگری لازم را ندارند؟ خلاصه اینکه خطر این رادیکالیسم را باید جدی گرفت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید