در یک سفر سه روزه به مشهد، از کجاها دیدن کنیم؟

در یک سفر سه روزه به مشهد، از کجاها دیدن کنیم؟


مشهد یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است که همه‌ساله گردشگران ایرانی و خارجی از آن دیدن می‌کنند. این شهر علاوه بر بارگاه امام هشتم شیعیان ده‌های جای دیدنی در خود جای داده که تماشایی‌اند. چه بخواهید به دیدن موزه‌های جذاب مشهد بروید چه مشتاق دیدن آرامگاه فردوسی باشید گشت و گذار در مشهد شما را حسابی سرگرم می‌کند. در این مقاله از سفرمارکت به شما می‌گوییم که در یک سفر سه روزه به مشهد از کجا دیدن کنید.

دیدنی های مشهد کدامند؟

در ابتدا بد نیست تا با جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس به طور کل آشنا شویم. مشهد شهری تاریخی و مذهبی است که برای هر سلیقه‌ای جای دیدنی دارد. این شهر با داشتن بارگاه امام رضا (ع) میعادگاه زائران است که با بلیط قطار عازم سفر به آنجا می شوند. علاوه بر آن منطقه طرقبه با آب و هوای دل‌انگیزش جان می‌دهد برای پیک نیک. اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید راهی شاندیز شوید و در رستوران‌های آنجا خود را به یک وعده کباب لذیذ مهمان کنید. بناهای تاریخی مشهد هم کم نیستند. از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به خانه داروغه، آرامگاه فردوسی، مسجد گوهرشاد، خانه ملک و آرامگاه نادرشاه افشار اشاره کرد.

دیگر دیدنی های مشهد

  • آرامگاه پیر پالاندوز
  • موزه مردم‌شناسی مشهد
  • خانه اردکانی
  • آرامگاه شیخ بهایی
  • پارک علمی پروفسور بازیما
  • موزه بزرگ خراسان
  • بوستان مینیاتوری
  • پیست اسکی شیرباد

در یک سفر سه روزه به مشهد، از کجاها دیدن کنیم؟

سفر ۳ روزه به مشهد

گزینه‌های زیادی پیش روی شماست! تنها کافی است بسته به بودجه و علاقه خود بهترین موارد را انتخاب کنید. در ادامه یک برنامه ۳ به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در سفرتان از آن استفاده کنید. این برنامه طبق برنامه‌ریزی شما قابل تغییر است.

روز اول سفر به مشهد

در اولین روز از سفرتان به مشهد مقدس بهتر است به بارگاه امام رضا بروید و در آنجا زیارت کنید. اقامه نماز در شبستان حرم و گردش در صحن‌های آنجا حسابی شما را دلگرم می‌کند. بعد از آن بد نیست تا سری به جاذبه‌های نزدیک به حرم مانند بازار رضا بزنید. در آنجا می‌توان به خرید انواع سوغات مثل زرشک و زعفران پرداخت و با دست پر به خانه برگشت. همچنین بازدید از مسجد گوهرشاد و خانه داروغه نیز یک گزینه مناسب برای گشت و گذار در اولین روز است. برای صرف نهار هم رستوران شب‌های لبنان بهترین غذاها را سرو می‌کند که نباید از آن غافل شوید.

روز دوم سفر به مشهد

در صبح دومین روز از سفر به مشهد مقدس خوب است تا راهی موزه نادرشاه شده و از آن بازدید کنید. سپس راهی شاندیز یا طرقبه یکی از جاهای دیدنی مشهد شده و پس از گذشت و گذار در آنجا خود را به یک وعده جوجه کباب مهمان کنید. صرف غذا در رستوران‌های این مناطق حسابی خستگی سفر را از تنتان خارج می‌کند. پس از بازگشت به شهر مشهد نیز بد نیست تا از خانه ملک بازدید کرده و با تاریخچه آن آشنا شوید.

روز سوم سفر به مشهد مقدس

در سومین و آخرین روز از سفر پیشنهاد می‌کنیم که به پارک کوه سنگی بروید و از آرامش آنجا لذت ببرید. عکاسی و دوچرخه‌سواری نیز از جمله تفریحاتی است که در آنجا انجام می‌شود. بعد از آن در صورت تمایل به سرزمین موج‌های آبی بروید و حسابی تنی به آب بزنید. فراموش نکنید که در این روز برای وداع با امام رضا به حرم ایشان برگردید و دعای وداع بخوانید. پارک وکیل‌آباد نیز از دیگر گزینه‌هایی است که در صورت امکان بد نیست تا از آن دیدن کنید.

سوغات مشهد

شاید از خود بپرسید که در سفر به مشهد چه بخریم؟ زرشک و زعفران اصلی‌ترین سوغات این شهر به شمار می‌آیند که طعم و بویی عالی دارند. با خرید این دو قلم می‌توانید طعمی منحصر به فرد به غذاهای خود بدهید. نبات، چرم مشهد، دیگ سنگی و فیروزه نیز از دیگر سوغات مشهد به شمار می‌آیند که کیفیتی قابل قبول دارند. فراموش نکنید که در سفر به این خطه آلو بخارا هم بخرید و از آن به عنوان یک چاشنی مقوی در خوراکی‌ها استفاده کنید.

در یک سفر سه روزه به مشهد، از کجاها دیدن کنیم؟

مراکز تجاری مشهد

اگر به هر دلیل دوست ندارید تا از بازار رضا خرید کنید نگران نباشید. زیرا گزینه‌های متنوعی پیش روی شماست. مرکز خرید الماس شرق یکی از معروف‌ترین مراکز تجاری مشهد است که اجناسی لوکس و شیک ارائه می‌کند. در آنجا می‌توانید انواع پوشاک، کیف و کفش و غیره خریداری کنید. مرکز خرید اکسین، مجتمع تجاری وصال، مرکز خرید آرمیتاژ و پاساژ پروما از دیگر مراکز تجاری مشهد محسوب می‌شوند که اجناس باکیفیتی ارائه می‌کنند.

رستوران های مشهد

مشهد به دلیل توریستی بودن رستوران‌های فراوانی هم دارد. یکی از بهترین رستوران‌های مشهد معین درباری نام دارد که قدمت زیادی هم دارد. این رستوران به سرو انواع غذاهای اصیل ایرانی می‌پردازد که کباب محبوب‌ترین آن‌هاست. رستوران معلق مشهد نیز به عنوان یک رستوران لوکس در ارتفاع ساخته شده و فضایی مدرن دارد. در آنجا در ارتفاع ۴۰ متری می‌توانید خود را به یک پیتزای خوشمزه مهمان کنید. رستوران باغ زیتون، رستوران ایتالیایی لیو و رستوران سدروس از دیگر رستوران های مشهد به شمار می‌آیند که کیفیتی عالی دارند.

تور مشهد با سفرمارکت

اگر دوست دارید تا طی سفری چند روزه راهی مشهد شوید سفرمارکت برای شما پیشنهاد ویژه دارد. تور مشهد یک گزینه عالی برای گشت و گذار و زیارت در این شهر است. این تور با داشتن خدماتی مثل رزرو هتل، بلیط، ترانسفر و غیره لحظاتی به یادماندنی را تقدیمتان می‌کند. همچنین با قیمت قابل قبول تور می‌توانید با بودجه‌ای مناسب به سفری ناب بروید. اگر دوست دارید تا درباره تورهای داخلی ما بیشتر بدانید تنها کافیست به سایت سفرمارکت مراجعه کرده یا اپلیکیشن سفرمارکت را نصب کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید