دفاع‌مقدس را پیش از اینکه توسط دشمن تحریف شود تبیین کنیم

دفاع‌مقدس را پیش از اینکه توسط دشمن تحریف شود تبیین کنیم


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ پاسدار «رهام‌بخش حبیبی» فرمانده انتظامی استان فارس امروز در سخنرانی خود در دوره آموزشی دو روزه «توان‌افزایی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» که به همت اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و دانشگاه آزاداسلامی فارس برگزار شد، اظهار داشت: اگر حماسه دفاع مقدس خوب معرفی و تبیین نشود دشمن آنگونه که می‌خواهد این حماسه را به جهانیان و به مردم ما معرفی خواهد کرد.

رئیس پلیس استان فارس با بیان نمونه‌هایی از ایثار رزمندگانی که از نیروی انتظامی آن زمان عازم جبهه‌ها شده بودند افزود: رزمنده‌مان که از ژاندارمری عازم جبهه شده بود را رژیم بعث انقدر شکنجه داد و در نهایت پیکرش را در برابر خانواده‌اش به نخل بست و آتش زد.

سردار حبیبی افزود: نیروهای فراجا در دفاع مقدس اولین گردانهایی بودند که تحت عنوان پاسگاه ژاندارمری و شهربانی و کمیته با لشکر عراق درگیر شدند و فراجای استان فارس در کمیته 69 شهید و در ژاندارمری 214 شهید و در شهربانی 13 شهید تقدیم میهن اسلامی عزیزمان کرد.

وی با بیان اینکه نمونه‌های فراوانی از ایثار و مجاهدت رزمندگان ما وجود دارد که اگر ثبت و ضبط نشود فراموش خواهد شد افزود: باید همگان بدانند که مثلا  شهید رحمان درویشی یک هفته نبود که عروسی کرده بود و تاب نیاورد و گفت باید بروم جبهه و به کمک بردران رزمنده‌ بشتابم و رفت و بدنش تکه تکه شد.

سردار حبیبی خاطرنشان کرد: باید از عشق و ایثار شهدا به نسل جدید گفت و در کنار آن زبان و شیوه گفتن هم مهم است  باید به گونه‌ای دفاع مقدس را روایت کرد که دلها نرم شوند و بشکنند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: پارسال تازه از سوریه آمده بودم اما دلم برای پیاده روی اربعین شکسته بود و از شانس من ویزای همه به جز من و همسرم صادر شده بود و با اینکه فردا اعزام به کربلا و پیاده‌روی اربعین بود کار ویزایم دو سه روز طول می‌کشید و عملا رفتنم محال شده بود. روز قبل از اعزام به همراه سردار بوعلی به گلزار شهدا رفتم و جمعی از مادران شهید نیز در قسمت شهدای گمنام گلزار شهدای دارالرحمه جمع بودند. تضرع‌کنان پیش مادران شهدا رفتم و گفتم خواسته‌ای از خدا دارم و هم از خدا هم از شما که به واسطه فرزندان پاکتان، پیش خدا عزیز هستید می‌خواهم خواسته‌ام اجابت شود و برای پیاده‌روی اربعین عازم شوم.

سردار حبیبی افزود: اواخر شب از تهران زنگ زدند گفتند: نمیدانیم چطور و از چه راهی اما ویزای شما سریعتر از موعد آماده شده و سریع با پرواز برایمان همان شب ویزا را فرستادند و صبح زود عازم شدم.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: به همه باید بگویید شهدا و خانواده‌های شهدا چگونه جبهه ها را نگه داشتند و باید برای همه تبیین کنید که شهدا چه کردند و علاوه بر این خود ما هم باید با رفتار و گفتار و قلممان راه شهدا را ادامه بدهیم و فرهنگ ایثار و شهادت شهدا را ثبت و روایت کنیم زیرا اگر خوب نتوانیم دفاع مقدس را تبیین و ومعرفی کنیم حقایق را  دشمنان وارونه خواهند کرد.

وی همچنین خطاب به اساتید درس دفاع مقدس متذکر شد: اگر جایی خواستید در خصوص دفاع مقدس بگویید نگویید عراق و بگویید کل دنیا در برابر ما بود زیرا دشمنان از شوروی و آمریکا گرفته تا کل کشورهای غربی و عربی به جز یکی دو کشور، سرباز، ادوات، مهمات و همه چیز به حزب بعث عراق می‌دادند و شما باید هوشمندانه اثبات کنید که اگر عنایت خدا نبود این پیروزیها محقق نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: عراق جنگ را با 12 لشکر آغاز کرد و در پایان جنگ به  بیش از 70 لشکر رسید و شوروی و آمریکا و کل دنیا مرتب به آنها کمک می‌کردند و تنها چیزی که ما را پیروز این نبرد کرد ایمان ما، رهبری امام و ایثار مردم بود.

سردار حبیبی در پایان گفت: باید به جوانان بگویید که تنها گناه ما این بود که نمی‌خواستیم زیر یوغ ابرقدرتهای مستکبر شرق و غرب برویم و می‌خواستیم آزادگی و حقانیت خود را اثبات کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید