دلنوشته‌هایی برای حضرت عباس (ع) در نمایشگاه کتاب

دل نوشته‌هایی برای حضرت عباس (ع) در نمایشگاه کتاب


به گزارش مجاهدت از خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، غرفه‌ای در بخش ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران وجود دارد که به محض آنکه وارد آنجا می‌شوی، توجه‌ت را به خودش جلب می‌کند و دوست داری ساعت‌ها همانجا بمانی و نگاهش کنی و آن، یک «دست» است؛ همان که نماد عتبه عباسی است.

این غرفه بسیار ساده است و بیشتر فضای آن به کتاب‌های چاپ حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) اختصاص دارد، اما داخل که می‌روی، پرچم گنبد حضرت عباس (ع) را برای تبرک گذاشته‌اند و همچنین در کنار یک صندوق، کاغذ‌هایی را قرار داده‌اند تا مردم بتوانند دلنوشته‌های خود را برای حضرت باب‌الحوائج (ع) بنویسند و در صندوق بیاندازند.

کنجکاو شدم تا در مورد فضای غرفه و اقبال مردم بیشتر بدانم. به همین خاطر دنبال فردی گشتم تا بتوانم در این مورد با او صحبت کنم و «علی الخالدی» مسئول غرفه عتبه عباسی در نمایشگاه کتاب تهران و «فراس الحریری» مسئول ترجمه بخش سایت حرم حضرت عباس (ع) کسانی بودند که به من در این کار کمک کردند.

علی الخالدی در مورد فضای غرفه عتبه عباسی اظهار داشت: ما سعی کردیم ظاهر غرفه را شبیه نمای حرم حضرت اباالفضل (ع) طراحی کنیم.

وی در مورد کتاب‌هایی که در غرفه عتبه عباسی عرضه شده‌اند، گفت: کتاب‌هایی که ما در غرفه‌مان عرضه کرده‌ایم، کتاب‌های دینی و فلسفی هستند که خود حرم آنها را تألیف و چاپ کرده است.

دل نوشته‌هایی برای حضرت عباس (ع) در نمایشگاه کتاب

علی الخالدی ادامه داد: مردمی که اینجا آمدند، بسیار خوشحال بودند که حرم حضرت عباس (ع) در این نمایشگاه شرکت کرده و اقبال جالبی از این غرفه کردند.

مسئول غرفه عتبه عباسی در نمایشگاه کتاب در مورد هدف این تولیت از شرکت در نمایشگاه کتاب تهران گفت: هدف ما از شرکت در نمایشگاه کتاب، انتشار دین اسلام است و اینکه مردم بدانند چه کتاب‌هایی در مورد حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) چاپ شده است.

دل نوشته‌هایی برای حضرت عباس (ع) در نمایشگاه کتاب

وی در مورد اقبال مخاطبان از عتبه عباسی گفت: اقبال مخاطبان از این غرفه بسیار زیاد بوده است و ان‌شاءالله در روز‌های بعد، بیشتر می‌شود. ما کاغذ‌هایی برای زائران عزیز گذاشته‌ایم تا دل‌نوشته‌های خود را برای حضرت عباس (ع) بنویسند و زمانی که به کربلا بازگردیم، آن را داخل ضریح حضرت اباالفضل (ع) می‌اندازیم. همچنین پرچم گنبد حضرت عباس (ع) را هم به‌عنوان تبرک برای زائرانی که به غرفه می‌آیند، قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ 118

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید