«دهه فجر» جشن پیروزی همه شهدای تاریخ است

«دهه فجر» جشن پیروزی همه شهدای تاریخ است


به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا امروز (چهارشنبه) با حضور سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جمعی از مسوولان لشکری و کشوری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: شهدای ما در ادامه راه ائمه اطهار (ع) برای تحقق ارزش‌ها مجاهدت کردند و پیروز شدند. امروز جشن پیروزی همه شهدا در طول تاریخ اسلام را می‌گیریم که مثل خورشید می‌درخشند. این عزت و سربلندی امروز افتخار کمی نیست. امروز دشمنان اسلام خوار و ذلیل هستند. امروز نام ایران و ایرانی بیش از هر دورانی می‌درخشد. امروز مدیون مردم و به خصوص مادران و همسران شهدا هستیم.

وی تصریح کرد: مادران و همسران شهدا بهترین‌های خود را تقدیم اسلام کردند و توانستیم گوهر عزتمندی را به دست آوریم. خداوند را سپاسگذاریم که توفیق شد تا در محضر خانواده شهدا باشیم.

حجت الاسلام امرودی با اشاره به وجود دو نوع تقدیر اظهار داشت: یک تقدیر به وصف حقیقی است و به خاطر این است که ذات مادران و همسران شهدا ارزشمند است.

وی خطاب به مادران و همسران شهدا گفت: تجلیل امروز توسط افراد نیست بلکه اسلام از شما تجلیل می‌کند، چون عینی و حقیقی است و در عرش کار شما ثبت شده. وقتی خبر شهادت پسری را به خانواده‌اش دادیم مادرش قبول نکرد، گفت صدای فرزندم را از عراق شنیدم، از پدرش خواستیم بر سر پیکر حاضر شود و روضه‌ای بخواند، چون مداح بود، کنار پیکر یک‌سری وسایل بود، ابتدا مادر نگاهی به بسته کرد و قاطع آمد بیرون، به همسرش رسید و گفت پسرت است برو ببینش، حاجی کنار پیکر نشست و استخوان‌ها را گذاشت روی چشمش، گفت عهد کرده بودم بند بند استخوان فرزندم را هدیه کنم. به مادر گفتم چطور گریه نکردی؟ چطور او را شناسایی کردی؟ گفت ژاکتی که برای پسرم بافته بودم لا به لای وسایلش بود، شرط کرده بودم گریه نکنم که دشمن نخندد.

امرودی تصریح کرد: دومین تقدیر به وصف وقوع است. دشمن تلاش دارد آنچه داریم را ضعیف نشان دهد و آنچه نداریم را بزرگ کند. این قرن، قرن اسلام است. به برکت وجود شما انقلاب اتفاق افتاده و این قرن، قرن نابودی اسرائیل و آمریکا و قرن ظهور است.

انتهای پیام/ 141



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید