دکترین دفاعی متناسب با تهدید دشمن تغییر می‌کند

نماینده مجلس: متناسب با تهدیدات دشمنان دکترین دفاعی خود را تعیین می‌کنیم/ رژیم صهیونیستی سلاح‌های هسته‌ای نگران کننده‌ای دارد


«بهروز محبی نجم‌آبادی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به صدور قطعنامه ظالمانه و غیر قانونی شورای حکام علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور مستقل است و در هیچ گروه و جناحی در عرصه بین‌الملل که وابسته به یک یا چند قدرت باشد تعریف نمی‌شود.

محبی نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: ما با سیاست نه شرقی و نه غربی و حسب فرامین امامین انقلاب اسلامی مسیر سیاست خارجی و دفاعی خود را ادامه می‌دهیم. اما در عین حال تعامل با شرق و غرب را نیز در دستور کار خود داریم. یعنی دشمنی با کشور خاصی نداریم. مگر اینکه یک کشور بخواهد از موضع قلدری با ما سخن بگوید.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور ما متعهد به ان پی تی است و این باعث می‌شود الزامات قانونی که در گذشته پذیرفته‌ایم را اجرا کنیم، اما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نهاد‌های بین‌المللی متأسفانه سیاست‌های دوگانه‌ای در مقابل ایران دارند. زیرا رژیم صهیونیستی عضو ان پی تی نیست و سلاح‌های هسته‌ای نگران کننده‌ای دارد. این مسئله موجب نگرانی است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در شرایطی سلاح‌های هسته‌ای متعدد دارد که بیشترین کشتار جمعی را تاکنون در قرن اخیر مرتکب شده است.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره سیاست دفاع از خود را دنبال کرده است، نه تهاجم و تجاوز به خاک کشور‌های دیگر، گفت: ما اگر در کشور‌های دیگر حضور مستشاری داشته‌ایم به درخواست آن کشور برای افزایش صلح و ثبات در آن کشور بوده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: کشور مقتدری همچون جمهوری اسلامی خود مستقلا تصمیم می‌گیرد که چه اقدامی در راستای صلح، ثبات و صیانت از امنیت انجام دهد و متناسب با اقداماتی که رخ می‌دهد تصمیم خواهیم گرفت.

محبی نجم‌آبادی گفت: قطعاً اگر شرایط ایجاب کند، دکترین دفاعی کشور مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد چراکه ما توانایی علمی و فنی بالایی داریم و طبق قانون راهبردی مجلس دولت اجازه غنی سازی بیش از ۲۰ درصد را دارد.

انتهای پیام/۳۷۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید