دیدار سیسی و بلینکن با محوریت غزه

دیدار سیسی و بلینکن با محوریت غزه



رئیس جمهور مصر با وزیر خارجه آمریکا که وارد قاهره شده، دیدار کرد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز دوشنبه با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و هیات همراهش در حضور «عباس کامل» رئیس سرویس اطلاعات مصر دیدار کرد.

در این دیدار آخرین تحولات تلاش‌های مشترک پیرامون برقراری آتش بس در نوار غزه و تبادل اسرا بحث و تبادل نظر شد و دو طرف در مورد تشدید تلاش‌ها در مرحله کنونی توافق کردند.

همچنین در این دیدار تلاش‌های مصر برای انتقال کمک‌های انسانی به غزه مورد بررسی قرار گرفت و السیسی بر لزوم یکپارچگی تلاش‌های بین‌المللی برای رفع موانع پیش روی انتقال کمک‌های انسانی، پایان دادن به جنگ غزه، ممانعت از گسترش آن و پیشبرد راهکار تشکیل دو دولت تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا هم از تلاش‌های مصر در دو سطح سیاسی و انسانی قدردانی کرد و گفت کشورش خواهان تلاش و هماهنگی مشترک بین دو کشور برای برقراری مجدد صلح و امنیت در منطقه است.

همچنین در این دیدار دو طرف بر لزوم تحکیم مشارکت استراتژیک دو کشور و تداوم هماهنگی مشترک در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

بلینکن در آغاز سفر منطقه‌ای خود امروز وارد مصر شد تا درباره توافق آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس و آزادی اسیران صهیونیست صحبت کند.

وزیر خارجه آمریکا بعد از مصر اواخر امروز به قدس می‌رود تا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگویی داشته باشد.

منبع: ایسنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید