رئیس شورای عالی استان‌ها: لزوم تبیین شخصیت شهید چمران برای جوانان/ شهید چمران در قله‌های علم و جهاد قرار داشت

رئیس شورای عالی استان‌ها: لزوم تبیین شخصیت شهید چمران برای جوانان/ شهید چمران در قله‌های علم و جهاد قرار داشت


پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بیان اینکه در فلسفه تاریخ آمده است که شخصیت‌ها تاریخ را می‌سازند، اظهار داشت: شهید چمران یکی از شخصیت‌های تاریخ ساز ما است؛ شخصیتی که یک نقشه راه است و ظرفیت‌های والایی دارد.

سروری گفت: شهید چمران شخصیتی بود که از دانشگاه به آمریکا می‌رود و از ناسا دعوت‌نامه همکاری دریافت می‌کند و به عنوان یکی از شخصیت‌های معتبر مطرح می‌شود‌.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: شهید چمران با اینکه در قله‌های علمی قرار دارد وقتی احساس می‌کند باید در عرصه‌های جنگ و جهاد وارد پیدا کند بدون تردید وارد می‌شود و ظرفیت‌های علمی را وارد جهاد می‌کند.

وی با بیان اینکه شهید چمران در قله‌های علم و جهاد قرار داشت، اظهار داشت: شهید چمران علم را با جهاد، جهاد را با عرفان و عرفان را عشق به مردم جمع کرد.

سروری افزود: شهید چمران در جنگ باعث ترس دشمنان و در میان محرومین مهربان بود؛ شهید چمران مهمترین تشکیلات مردمی را در جنگ به وجود آورد.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه شهید چمران هیچگاه تمام نمی‌شود، گفت: باید راه و زندگی شهید چمران برای جوانان تبیین شود؛ امروز متاسفانه نتوانسته‌ایم شخصیت چمران را تبیین کنیم و باید هنرمندان، نویسندگان و کارگردانان وارد میدان شوند و شخصیت این شهید والامقام را برای آیندگان ترسیم کنند.

انتهای پیام/241

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید