رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روز پرستار را تبریک گفت

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روز پرستار را تبریک گفت


به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حمیدرضا محمدیاری» رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با صدور پیامی، ولادت حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) و «روز پرستار» را گرامی‌ داشت.

متن پیام وی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ۚ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ ۖ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ ۚ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ ۚ وَذَٰلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ … همانا خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده، آن‌ها در راه خدا جهاد می‌کنند پس (دشمنان دین را) به قتل می‌رسانند و (یا خود) کشته می‌شوند، این وعده قطعی است بر خدا و عهدی است که در تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده، و از خدا با وفاتر به عهد کیست؟ پس از این معامله‌ای که کردید بسی شاد باشید که این به حقیقت سعادت و فیروزی بزرگ است.           سوره مبارکه توبه، آیه شریفه 111

بی‌دلیل نیست که روز ولادت اسوه صبر و استقامت حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) را روز پرستار نامیده‌اند. آری اگر کمی بیاندیشیم، درمی‌یابیم که علت این امر، عشق، ایثار، ازخودگذشتگی و در راه خدا فدا شدن است که مقام و جایگاه پرستار را هم در نزد خداوند متعال و هم در میان آدمیان بالا می‌برد و ارزشمند می‌کند. عشق و ایثار پرستاران و محبت آنان خود دارویی موثر برای درمان و تسکین درد جسمی و روحی محسوب می‌شود. ایثار و محبتی که میتوان آن را به رابطه‌ی مادر نسبت به فرزند خودش تشبیه نمود.

این جایگاه والای الهی توفیقی بس ارزشمند و گهربار از جانب حضرت حق بوده و خوشا به حال آنان که اسمشان در زمره‌ این عزیزان عاشق و زحمتکش نوشته شده است. همان‌هایی که ثانیه به ثانیه عمر خود را در حال بذل مهربانی و محبت بی‌منت و بی‌چشمداشت به دیگران نثار داشته‌اند. آنانی که با الگوگیری از عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) مسیر مهر و محبت خود را با مسیر حق و توحید یکسان کرده و تمام امور زندگی و بندگی خود را برای رضایت معبود در راه او قرار داده‌اند و به سوی او عاشقانه در حال سلوک‌اند.

حال که این ایام مقارن با شیوع ویروس منحوس کروناست می‌توان همه این ویژگی‌ها و صحنه‌های زیبای عشق و ایثار الی‌الله را در خدمت‌رسانی و ازخودگذشتگی پرستاران و مدافعان سلامت کشور عزیزمان همانند دیگر برهه‌های گذشته و دوران دفاع مقدس مشاهده کرد. بی‌شک انتهای آن پرواز عاشقانه، رسیدن به معشوق و قرار گرفتن در جایگاه پر افتخار شهدای دفاع مقدس و شهدای سلامت است.

عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) و روز پرستار، این روز بزرگ و مبارک را خدمت تمامی پرستاران جان بر کف کشور عزیزمان تبریک گفته و از تلاش‌ها و زحمات یکایک این عزیزان در این دوران سخت مبارزه با ویروس منحوس کرونا تقدیر و تشکر کرده و از خداوند منان برای پرستاران سلامتی و توفیق روزافزون در لباس مقدس پرستاری و عاقبت به خیری را در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مسئلت می‌نماید.»

انتهای پیام/ 112



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید