راه‌اندازی «سیمای زیارت» با هدف تبیین فرهنگ رضوی

راه‌اندازی «سیمای زیارت» با هدف تبیین فرهنگ رضوی


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی و «پیمان جبلی» رئیس رسانه ملی با هدف بررسی وضعیت تولیدات رسانه ملی و توجه به عمق تولیدات معرفتی برگزار شد.

رئیس رسانه ملی در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های آستان قدس رضوی اظهار داشت: خدا را شاکریم که رسانه متبرک به تولید برنامه‌های مربوط به ساحت حضرت ثامن‌الحجج (ع) است.

وی افزود: هم اینک برکت وجود حضرت رضا (ع) را در بخش‌ها و ایام مختلف شاهد هستیم.

جبلی با بیان اینکه برای گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای و تبیین این آستان، تغییر‌های متعددی خواهیم داشت، ادامه داد: رادیو زیارت اقدام اولیه خوبی در این راستاست، با این حال به‌دنبال گسترش محتوا در بخش سیما نیز هستیم و هدف بعدی راه‌اندازی سیمای زیارت است که با توجه به مهیا بودن زیرساخت‌ها، آمادگی کامل برای تحقق این مهم وجود دارد.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: ساخت سریال گوهرشاد در مراحل پایانی فیلمنامه است. علی‌رغم اینکه مدت‌ها کار بر زمین مانده بود اما تأکید بر تولید کار فاخر است چراکه شخصیت بانویی همچون گوهرشاد باید به جامعه معرفی شود که این کار از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: باتوجه به بستر مناسبی که در صحن غدیر فراهم شده فعالیت بسیار خوب شبکه‌های عرب زبان را به‌همراه داشته؛ برنامه‌ها و سوژه‌های متنوعی از این صحن و سرا در دست تولید است تا برنامه‌هایی با محتوا و رنگ و بوی رضوی به آنتن برسانیم.

وی همچنین سریال سلمان فارسی و حضرت موسی (ع) را از تولیداتی دانست که می‌تواند مصداق پرداختن به عمق معارف دینی باشد که آثار فاخری خواهند بود.

اثرگذاری معرفی دین و معرفت رضوی با ابزار هنر

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این نشست ابراز داشت: سازمان صداوسیما سازمانی پر اهمیت و فعال است که همیشه مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

مروی تأکید کرد: فعالیت‌های رسانه و حرم جدا از هم نیست و آستان قدس رضوی و رسانه ملی در حقیقت مرکزی واحد هستند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه آستان قدس رضوی مرقد داری نمی‌کند بلکه مضجع حضرت رضا (ع) حیات، الهام، التیام و آرامش است؛ حرم امام رضا (ع) محل درس است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین تصریح کرد: زیرساخت‌های رسانه‌ای در حرم مطهر رضوی افزایش پیدا کرده تا سیره امام مهربانی‌ها و فرهنگ رضوی را تبلیغ شود؛ این سرمایه‌ها ارزشمند است.

مروی در پایان گفت: هنر می‌تواند عمق معرفت را به مردم معرفی کند؛ برای معرفی دین و معرفت رضوی، تولید برنامه با ابزار هنر اثرگذار است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید