راهپیمایی اربعین میراث خون شهدا

راهپیمایی اربعین میراث خون شهدا


گروه استان‌های دفاع‌پرس- ابوالفضل بمانی؛ شکوه راهپیمایی بزرگ اربعین پس از دو سال وقفه کرونایی همچنان حقانیت حدیث «ان لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لن تبرد ابدا» را به زیبایی نشان داد.

یک چشمه از حرارتی که از شهادت سرور و سالار شهیدان در دل‌های مومنین و آزادگان عالم می‌جوشد و دنیا را به حرکت در می‌آورد، در عزاداری‌های پرجوش و خروش دهه‌های محرم و صفر و بویژه راهپیمایی بزرگ اربعین در کشور عراق و شهر‌های مختلف ایران اسلامی تجلی کرد.

حب الحسین (ع) تمامی احساس و عقل انسان‌های آزاده را به واکنش و حرکت وا می‌دارد و اینست که می‌بینیم در راهپیمایی اربعین از همه قشر‌ها و مذاهب و ملت‌ها و حتی کودک و نوجوان و زن و مرد حضور دارند و هر یک به نوعی ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای کربلا و خاندان عصمت و طهارت نشان می‌دهند.

راهپیمایی اربعین سراسر شکوه و ایثار و همدلی بود؛ هزاران موکب از هفته‌های گذشته همه بود و نبود خود را به صورت شبانه روز به صف کردند تا از عاشقان زیارت حسین شهید (ع) پذیرایی کنند و غبار خستگی از وجود آنان بزدایند؛ آنقدر زیبایی «لایوصف» در این پذیرایی‌ها بود که چشم همه جهانیان بدان خیره می‌شود. زبان حال همه کسانی که شبانه روز خود را برای خدمت به زوارالحسین(ع) گذاشته بودند این بود: 

گذرم تا به در خانه ات افتاد حسین  خانه آباد شدم، خانه ات آباد حسین

در این میان نباید کسانی را که مسبب امنیت راهپیمایی اربعین بودند، فراموش کرد. شهیدان والامقام دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت که با بزرگترین ایثار یعنی تقدیم جان شیرین خود به درگاه احدیت، زمینه ساز برگزاری راهپیمایی اربعین در صحت و امنیت کامل شدند.

امروز در هر ماذنه‌ای در کشور و عراق و ایران و سایر نقاط جهان، نام و تصویر شهدای عزیز بویژه سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس می‌درخشد و بحق، مردم قدرشناس ایران و عراق، بخوبی می‌دانند که در هر قدمی برای زیارت، باید نامی از شهدای عزیز برده و یادشان گرامی داشته شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید