راهیابی دو هنرمند چهارمحال و بختیاری به مرحله دوم چهارمین جایزه ملی داستان حماسی 

راهیابی دو هنرمند چهارمحال و بختیاری به مرحله دوم چهارمین جایزه ملی داستان حماسی 


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از شهرکرد، سجاد خالقی با رمان «گلادیمر» و زهرا علیدوستی با رمان «بغض کهنه برنو» از هنرمندان چهارمحال و بختیاری به مرحله دوم داوری چهارمین جایزه ملی داستان حماسی راه یافته اند. 

«گلادیمر» رمان سجاد خالقی رومانی فانتزی با موضوع حماسی است در دنیا آینده اتفاق می‌افتد و در آن بازی‌های کامپیوتری و دنیایی واقعی به هم نزدیک شده است. خالقی نویسنده این رمان عنوان آن را از ترکیب ادو کلمه گلادیاتور و گیمیر استخراج کرده که در رمان نیز این شخصیت‌ها وجود دارند. شخصیت این رمان یک دختر ایرانی است که یک گلادیمر حرفه‌ای است و تلاش دارد با توانایی که در گلادیمری دارد برای کشور خود کاری کند. 

سجاد خالقی هنرمند داستان نویس استان پیش از این نیز با داستان «مرد‌های مرز شرقی» رتبه نخست «جایزه داستان‌های حماسی» را در این جشنواره کسب کرده است.

رمان «بغض کهنه برنو» اثر زهرا علیدوستی دیگر رمان راه یافته به جایزه ملی داستان حماسی با گویش بختیاری است و زندگی جوانی کوچ نشین به نام بهمن را در دوران رضا خان روایت می‌کند. در این اثر به حوادثی مثل تخته‌قاپو و اعمال قانون اجباری توسط رضاخان، علی مردان خان بختیاری و فتح دهکرد، ظلم دوران رضا شاه و هم‌چنین زندگی عشایر پرداخته شده است.

۱۸۵ اثر در بخش رمان این جایزه ملی از سراسر کشور برای دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که با اتمام مهلت ارسال، آثار با کدگذاری و بدون نام، برای داوری اولیه در اختیار اعضای هیات داوران قرار گرفت که در نهایت در بخش رمان، ۳۶ به مرحله دوم داوری آثار راه یافت. 

چهارمین جایزه ملی داستان حماسی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور و خراسان رضوی برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه این جایزه در دهه اول مهر سال جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید