راهیان پیشرفت هویت ملی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند/ اجرای تدریجی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

گزارشات راهیان نور پیشرفت در روز‌های آتی اعلام می‌شود؟ / مفاد سند ۲۰۳۰ در دولت قبل آشکارا اجرا شد/ اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تدریج


«یوسف نوری» وزیر آموش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور پیشرفت، اظهار داشت: اوج اردوها یا سفرهای راهیان نور پیشرفت زمانی بود که رئیس‌جمهور تشریف آوردند که قبل از آن هم مقدمات حضور ایشان فراهم شده بود.

نوری ادامه داد: متأسفانه دانش‌آموزان با اقداماتی که جوانان در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به ویژه فناوری‌های نوین انجام داده‌اند، آشنایی لازم را ندارند، اگر این آشنایی برای دانش‌آموزان صورت بگیرد، قطعاً انگیزه خوبی ایجاد می‌شود تا روند اردوها در مدارس تداوم پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اردوی راهیان نور پیشرفت نه تنها به دانش‌آموزان انگیزه می‌هد، بلکه هویت ملی‌شان را تقویت می‌کند، خوشبختانه مقدمات خوبی در این زمینه صورت گرفته است که در اسرع وقت گزارشات آن اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ادعا‌های دولت سابق مبنی بر اجرای خاموش سند ضد دینی ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش تا چه میزان صحت دارد؟ تصریح کرد: اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت قبل به صورت خاموش نبود، بلکه مصوبه هیأت دولت بود که به شکل کاملاً آشکار اجرا شد.

نوری در ادامه با اشاره به شرایط اجرای سند ۲۰۳۰ در حال حاضر تأکید کرد: اجرای این سند در مدارس بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال گذشته متوقف شده است و ما هم سند تحول بنیادین را به تدریج اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام/371

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید