راه اندازی کتابخانه‌های سیار در سواحل کمک به ترویج فرهنگ کتابخوانی است

راه اندازی کتابخانه‌های سیار در سواحل کمک به ترویج فرهنگ کتابخوانی است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران عصر امروز در دیدار با «مهدی رمضانی» رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: امروز یکی از میدان‌هایی که جوانان را از آسیب‌ها محفوظ می‌دارد میدان کتابخوانی است؛ چنانچه میدان ورزش هم این تإثیر دارد.

وی افزود: اگر ما امکانات ورزشی برای جوانان و مردم ایجاد کنیم خود به خود از خیلی از آسیب‌ها محفوظ می‌مانند و سلامت جسمی و عقلی آن‌ها محفوظ خواهد ماند.

محمدی لائینی با اشاره اهمیت کتاب در زندگی بیان داشت: کتاب مانع از وقت سپری کردن در جا‌های ناسالم و وب‌گردی‌های بی‌هدف و غیرهدفمند می‌شود.

امام جمعه ساری ادامه داد: حضور در کتابخانه‌ها مهم است و نیاز فکری و فرهنگی امروز است و علاوه بر تولید و نگهداری کتاب و دعوت به کتابخوانی باید تربیت کتابخوان کنیم.

وی اضافه کرد: به جای کتابخانه بزرگ باید کتابخانه‌های خرد و کوچک به تعداد زیاد در محلات و فرهنگ کتابخوانی را ترویج کنیم برای سالم سازی جوانان خوب است و باید هزینه بپردازیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه نقش کتاب در سازندگی مهم است، اظهار داشت: باید بر چاپ و ترجمه نظارت شود و اگر می‌خواهیم فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهیم باید هزینه کنیم و لازم است در شهر ساری کتابخانه‌های متعددی داشته باشیم.

امام جمعه ساری با تاکید بر رعایت موازین ارزشی و مقررات کتابخانه و کتابداری توسط فعالان این مراکز عنوان کرد: باید از افراد معتقد و ملتزم در مراکز کتابخانه‌ها بهره گیری کرد.

محمدی لائینی با اظهار اینکه مازندران استانی فرهنگی است، پایین بودن سرانه فرهنگی و مطالعه را در استان نامناسب دانست و گفت: سواحل فرصتی مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است و با راه اندازی کتابخانه‌های سیار می‌توان به کار‌های فرهنگی در سواحل پرداخت.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: متأسفانه در مواقعی آثار و کتاب‌هایی وارد شدند که اثرات سو داشته است و باید مشوق‌هایی برای کتاب‌های خوب ارائه شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید