راه نجات کشور، عمل به آرمان‌های انقلاب است

راه نجات کشور، عمل به آرمان‌های انقلاب است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در همدان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوی الهی اظهار داشت: تقوا قلعه مستحکمی برای رهایی انسان از آفات دنیوی و اخروی است.

وی افزود: اجرای حدود اسلامی و احکام الهی در جامعه در دوران حضور معصوم، مختص به خود امام معصوم است، اما زمانی که وارد دوران غیبت می‌شویم این وظیفه راویان حدیث و یا همان فقها خواهد بود.

حجت‌الاسلام شعبانی بیان داشت: تنها کسی که توانست نظریه ولایت فقیه را از حوزه به جامعه بیاورد، با مردم در میان بگذارد و در میدان اجرایی کند، حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی با بیان اینکه تحقق ولایت فقیه، نه برای حکومت داری و رسیدن به قدرت که برای اجرای حدود و احکام الهی در جامعه بوده است، گفت: حضرت امام خمینی (ره) به لحاظ آنکه در کنار مردم حضور داشتند و اعتماد کامل به مردم داشتند، توانستند این اصل را اجرایی کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه حضور در کنار مردم، توصیه حضرت امام (ره) به روحانیت و ائمه جمعه بوده است، تصریح کرد: روحانیت نماینده هیچ گروه و حزب سیاسی نبوده و نیست و آنچه برای آنها اهمیت دارد توجه به مردم است

وی با بیان اینکه بنا بر فرمایش حضرت امام (ره) راه نجات کشور، عمل به آرمان‌های انقلاب است، گفت: به توصیه حضرت امام خمینی (ره) دو شرط برای موفقیت وجود دارد که عبارتند از داشتن روحیه انقلابی و حفظ روحیه ایمانی و اگر امروز مطالباتی توسط مردم مطرح می‌شود، این همان آرمان‌های انقلاب است که متاسفانه اجرایی نشده است.

حجت‌الاسلام شعبانی متذکر شد: اگر در عرصه فرهنگی نتوانیم واقعیت‌های اجتماعی را درست روایت‌گری کنیم، دشمن واقعیت‌ها را وارونه نشان می‌دهد

وی با بیان اینکه توقع مردم از مسئولان این است که با سازندگان فیلمی که به مقدسات توهین کرده است برخورد قانونی صورت گیرد، گفت: حادثه آبادان که کام همه ملت ایران را تلخ کرد، نتیجه کوتاهی و تخلف برخی از افراد بود، اما دشمن سعی دارد که این مسئله را به انقلاب و نظام ربط دهد

امام جمعه همدان در بخشی دیگر از سخنانش با انتقاد از افزایش اجاره‌بها تصریح کرد: با وجود مصوباتی در رابطه با میزان افزایش اجاره بها، لازم است که مسئولان مربوطه پاسخگو علت افزایش ۸۰ درصدی برخی اجاره‌بها منازل باشند.

وی در پایان با بیان اینکه صفر شدن فوتی‌های کرونایی در کشور، نتیجه زحمات جامعه پزشکی و پرستاران و محققانی است که به انتولید واکسن داخلی مشغول شدند، خاطرنشان کرد: واکسن داخلی نشان داد اگر بخواهیم مشکلی را حل کنیم، قطعا موفق خواهیم شد و لذا لازم است که در عرصه اقتصادی نیز از مبارزه با کرونا درس بگیریم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید