رحیم‌پور ازغدی: ضرورت انتقال پیام شهدا به نسل جوان/ راهیان نور یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های فرهنگی کشور است

رحیم‌پور ازغدی: ضرورت انتقال پیام شهدا به نسل جوانان/ راهیان نور یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های فرهنگی کشور است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز (سه‌شنبه) در چهارمین روز همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، درخصوص حضور در کانال‌های فضای مجازی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم با جوانان و نوجوانان ارتباط برقرار کنیم، نیازمند درک آن‌ها هستیم.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: ملت‌هایی که تاریخ، هویت، تفسیر و … دارند، می‌توانند در فضای مجازی، سینما، هنر و … حرف داشته باشند و گفتمان‌سازی و گفتمان‌سوزی کنند. اتفاقات تاریخی را بیان‌ می‌کنیم، اما نتیجه‌گیری را دشمن‌ می‌کند و افتخارات را اشتباهات تعریف می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه دشمن روز به روز به‌دنبال قهرمان‌سازی است، گفت: امروز دشمن علی‌رغم اینکه ادعا می‌کند، هنر و سینما نباید سیاسی شود، اما هالیود کاملا سیاسی و ایدئولوژیک است.

وی گفت: دشمن با تحریف موضوعات مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌دنبال این است که بگوید جمهوری اسلامی جنگ را آغاز کرده است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ شبهه درخصوص امام خمینی (ره)، جنگ، سپاه، ارتش و … وجود دارد که در آینده بیشتر خواهد شد، گفت: دشمن قهرمانان ما را ترسو نشان می‌دهد؛ این درحالی‌که شکست‌های خود را به‌گونه‌ای نشان می‌دهد که اینچنین نبوده و قهرمان‌سازی می‌کند.

وی تصریح کرد: دشمنان اگر یک صحنه از دفاع مقدس را داشته باشند، ۱۰۰ فیلم هالیودی، اسکار و … می‌سازند؛ آن‌های به‌دنبال تاریخ سازی و تمدن سازی هستند.

رحیم‌پور ازغدی گفت: باید به موضوعات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌گونه‌ای بپردازیم که اگر دشمن آن‌ها را تحریف کرد، مخاطبان آن را قبول نکنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رخدادهایی که در دفاع مقدس رخ داده است در هیچ جنگی نبوده و باید بتوانیم از آن‌ها به خوبی بهره‌گیری کنیم، تصریح کرد: امروز دشمن در تمامی عرصه‌ها وارد شده است و باید در تمامی حوزه‌های برنامه‌ریزی و برنامه داشته باشیم.

وی با اینکه یکی از معجزه‌های انقلاب اسلامی حاج قاسم سلیمانی است، گفت: دشمن هر آنچه تبلیغ کرد تا چهره حاج قاسم‌ را تخریب کند، نتوانست و همه دیدیم در زمان تشییع ایشان در کشور عراق و کشورمان خودمان چه اتفاقی رخ داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مردم صداقت، اخلاص و خدمت حاج قاسم را درک کردند و علی‌رغم تبلیغات زیاد دشمن نتوانستند خدشه‌ای به آرمان این شهید والامقام وارد کنند.

وی خطاب به مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز شما حافظ خون شهدا و پیام شهدا هستید و نباید منفعل عمل کنید و جهاد تبیین را با حضور در مدارس، دانشگاه و مساجد پیام شهدا را به جوانان و نوجوانان منتقل کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید تصویری ایجاد کنیم‌ که اگر جنگی رخ داد جوانان و نوجوانان با کمال میل در جنگ حضور پیدا کنند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: راهیان نور یک معجزه و عملیات بزرگ فرهنگی در کشور است که ظرفیت‌های عظیمی دارد و باید بتوانیم از آن به‌خوبی بهره‌گیری کنیم.

به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در حاشیه آن، نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، ویژه دستاورد‌های پنج ساله ادارات کل این بنیاد، از روز شنبه ۱۷ دی با حضور معاونین، رؤسای سازمان‌ها و مدیران ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز به کار کرده که تا بیست و یکم دی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 241

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید