رسالت‌ اخلاقی، تربیتی و تهذیبی حوزه‌های علمیه

از «پژوهش‌های پیش‌رو» تا «پژوهش‌های پیرو»



به گزارش مجاهدت از مشرق، احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم مطلبی با عنوان رسالت‌ اخلاقی، تربیتی و تهذیبی حوزه‌های علمیه را در کانال خود در ایتا منتشر کرد و نوشت:

یکی از مهم‌ترین کارکردها و کارویژه‌های حوزه‌های علمیه، پرورش و تربیت انسان‌هایی مهذب، خودساخته و دنیاگریز به هدف تربیت مدیران و راهبرانی خدوم، مخلص و فداکار برای اداره جامعه اسلامی است.

امام خمینی(ره) در این باره می‌فرمود:

«حوزه‌‏های علمیه همزمان با فراگرفتن مسائل علمی، به تعلیم و تعلم مسائل اخلاقی و علوم معنوی نیازمند است. راهنمای اخلاق و مربی قوای روحانی و مجالس پند و موعظه لازم دارد. برنامه‏‌های اخلاقی و اصلاحی، کلاس تربیت و تهذیب، آموختن معارف الهیه، که مقصد اصلی بعثت انبیا علیهم السلام می‏‌باشد، باید در حوزه‌‏ها رایج و رسمی باشد. متأسفانه در مراکز علمی به این گونه مسائل لازم و ضروری کمتر توجه می‌‏شود. علوم معنوی و روحانی رو به کاهش می‌‏رود، و بیم آن است که حوزه‌‏های علمیه در آتیه نتوانند علمای اخلاق، مربیان مهذب و آراسته و مردان الهی تربیت کنند؛ و بحث و تحقیق در مسائل مقدماتی مجالی برای پرداختن به مسائل اصلی و اساسی، که مورد عنایت قرآن کریم و نبی اعظم (ص) و سایر انبیا و اولیا علیهم السلام است، باقی نگذارد.»

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید