رسالت امروز ما عمل به سیره شهداست

رسالت امروز ما عمل به سیره شهداست


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از  قزوین، حجت الاسلام «علی بخشی» امام جمعه اقبالیه در یادواره شهدای شهر اقبالیه و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که به همت حوزه بسیج حضرت سیدالشهداء (ع) و شورا و شهرداری اقبالیه در گلزار شهدای این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: یادواره ۸۴ شهید اقبالیه یادآور جانفشانی‌های شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و صحبت درباره عظمت شهدا و دفاع مقدس معنادار است.

حجت الاسلام بخشی افزود: مادران شهدا با خدا معامله کردند و قطعاً اجر شهیدپروری کمتر از شهادت نیست؛ چرا که این‌ها اعتقاد قلبی و راسخ به آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» دارند و عند ربهم یرزقون باور می‌خواهد.

امام جمعه شهر اقبالیه ادامه داد: تصور نشود که شهدا در راه خدا جهاد کردند و یک جانی تقدیم خدا کردند و مرده‌اند، بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

حجت الاسلام بخشی سپس به دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: صدام با صحنه‌گردانی نظام سلطه جنگی را در ایران شروع کرد؛ آن‌هم در حالی که برخی شیعیان عراقی مخالف جنگ ایران و عراق بودند و امروز پس از گذشت چند دهه هنوز خانواده‌هایی چشم‌انتظار فرزندان خود هستند که در جبهه‌ها حضور داشتند.

امام جمعه اقبالیه با اشاره به نقش خانواده‌های شهدا در مجاهدت‌های شهیدان بیان کرد: مادر شهیدان جوادنیا در دیدار حضوری با امام خمینی (ره) عکس یکی از فرزندان شهیدش را آورد و گفت که «این پسر اولم محسن است»، سپس عکس دوم را گذاشت روی عکس محسن و گفت که این پسر دومم محمد است، دو سال با محسن تفاوت سنی داشت»، بعد از آن عکس سوم را آورد و گذاشت روی عکس محمد؛ خواست بگوید «این پسر سومم…»، سرش را بالا آورد و دید که شانه‌های امام (ره) دارد می‌لرزد؛ فوری عکس‌ها را جمع کرد و زیر چادرش گذاشت و خیلی جدی گفت که «چهار تا پسرم رو دادم که اشک شما را نبینم».

حجت الاسلام بخشی در انتها خاطرنشان کرد: ما مدیون مکتب انقلاب و امام زمان (عج) هستیم. شهدا آن روز به وظیفه خود عمل کردند؛ امروز ما باید وظیفه خود را بشناسیم و تحت فرامین مقام عظمای ولایت نقش‌آفرینی کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید