رقابت‌های انتخاباتی میدانی برای تخریب یکدیگر نباشد

رقابت‌های انتخاباتی میدانی برای تخریب یکدیگر نباشد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت الاسلام و المسلمین «محمدجواد آزاد» امام جمعه لامرد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه این شهر ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: اگر می‌خواهیم محبوب خداوند و مردم باشیم باید تقوی پیشه کنیم و اگر سیره اهلبیت را دنبال کنیم توفیق و اشتیاق بندگی نسبت به خداوند در وجودمان بیشتر می‌شود.
 
امام جمعه لامرد به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: طوفان الاقصی و کاری که جبهه مقاومت انجام داد زوایای پنهانی دارد که برکات آن هنوز هویدا نشده است.
 
حجت الاسلام آزاد افزود: رهبری به زیبایی بیان نمودند که دشمن یک توطئه بزرگ بین‌المللی را برای منطقه غرب آسیا در سر می‌پروراند و با طوفان الاقصی از بین بردند و آن را باطل کردند، زیرا دشمن به دنبال تقویت امورات فرهنگی و اقتصادی و… اسراییل بود که برملاشد و چه زیبا جبهه مقاومت با یک صورت دیگری به عالم معرفی شد.
 
وی بیان کرد: مسیری که جبهه مقاومت پیش گرفته قوی‌تر از روز اول که نسبت به اسراییل انجام می‌دادند به پیش رفته اند و نابودی اسراییل را به زودی خواهیم دید و این جشن را خواهیم گرفت.
 
خطیب جمعه لامرد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به شخصیت آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش اشاره کرد و گفت: حماسه انتخاباتِ بسیار مهم پیشِ‌رو، مکمل حماسه ملت در بدرقه شهیدان خدمت است و ان‌شاءالله در سایه مشارکت پرشور، آرای بالای ملت و حاکمیت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی، رئیس جمهوری «پُرکار»، «فعال»، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» برگزیده شود.
 
وی افزود: آنطوری که رهبری فرمودند بعد از فقدان رئیسی عزیز من دیدم خیلی از روزنامه‌ها، فضای مجازی، اشخاص گوناگون از جریان‌های [مختلف]، از خدمات او و تلاش‌های شبانه‌روزی او حرف می‌زنند، از او تمجید می‌کنند، تعریف می‌کنند و دلم سوخت، دلم برای رئیسی سوخت، اما در زمان حیات او اینها یک کلمه حاضر نبودند از این حرف‌ها را بگویند.
 
خطیب جمعه لامرد خاطرنشان کرد: این شخص اینقدر مظلوم، اما مقتدر بود که رهبری هم باز می‌فرمایند خدمات دولت آیت الله رئیسی را باید برای مردم به خوبی تبیین کرد که در این امر کوتاهی شده است.
 
وی به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اشاره کرد و گفت: همانطوری که رهبری فرمودند انتخابات میدان تبیین است نه میدان تخریب یکدیگر و باید در این فرصت اندک فردی را انتخاب کنیم که راه شهید جمهور را دنبال کند و کار‌های ایشان را به پیش برد.
 
امام جمعه لامرد در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز میلاد مولا علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: در بحث ازدواج، آمار خوبی در منطقه نداریم و بزرگان باید در امر مهم ازدواج همانند خرید جهیزیه و ازدواج آسان ورود کنند.
 
وی تصریح کرد: در امر ازدواج، انتخاب‌ها احساسی و عاطفی است و بزرگان باید ورود کنند و آمار سن ازدواج خیلی بالاست و در تحکیم ازدواج‌ها کمک کنند و دلسوزی نمایند و در تعالی خانواده هم از بزرگان کمک بگیرند.
 
حجت الاسلام آزاد گفت: یکی از پیش نیاز‌های ازدواج شغل و مسکن است و جوانان به دلیل فشار مالی سنگین در امر ازدواج بعضاً کوتاهی می‌کنند که میطلبد بزرگان، خیرین و مجمع خیرین و بزرگان نسبت به این امر مهم حساسیت بیشتری داشته باشند و چاله بزرگ فرزندآوری نیز پی گیر شوند.
 
امام جمعه لامرد به ایام فراغت تابستان در لامرد اشاره کرد و گفت: سالیان سال مکتب القرآن ثارالله برای پرورش جوانان و نوجوانان برنامه ریزی قرآنی داشتند و مدتی است که شورای عالی قرآنی و قرارگاه قرآن نیز شکل گرفته که با برنامه ریزی‌های مناسب نسبت به برگزاری آن توجه شود.
 
این استاد اخلاق با بیان اینکه امسال در بیش از ۵۰ محله شهر و روستای لامرد دوره آموزش قرآن کریم صورت خواهد گرفت افزود: بیش از ۱۰۰مربی و ۵۰مکان قرآنی در سطح منطقه در طرح نهضت روخوانی قرآن کریم همراه با دوره‌های تخصصی صوت و لحن، حفظ، تواشیح، تجوید ۱ و۲ انجام خواند شد و خانواده‌ها فرزندان خود را تشویق کنند.
 
وی افزود: پرفروش‌ترین کتاب دنیا قرآن کریم است و فوج فوج مردم در سرتاسر جهان به سمت قرآن می‌آیند و باید برای محجوریت قرآن تلاش کرد تا این نورانیت و معرفت در دل جامعه و فرزندانمان روز به روز بیشتر شود.
 
گفتنی است، در بین الصلاتین نمازجمعه امروز لامرد، کربلایی روح ا… جابرنژاد از مداحان شهرستان لامرد به مناسبت شهادت امام جواد (ع) دقایقی به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند همچنین، در نماز جمعه امروز لامرد اداره محیط زیست شهرستان و اداره امور مالیاتی شهرستان لامرد نیز میز خدمت برگزار کردند.
 
انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید