روایتی از کار قرآنی یک شهید بدون اجبار اداری

روایتی از کار قرآنی یک شهید بدون اجبار اداری


به گزارش مجاهدت از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جمعی از اعضای جامعه قرآنی کشور به نیابت از قاریان، حافظان، اساتید و فعالان قرآنی در جریان دیدار‌های هفتگی خود با خانواده شهدای قرآنی اینبار به دیدار خانواده شهید و مدیر قرآنی علی اصغر سلیمانی از شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رفتند.

در این دیدار یکی از دوستان و نزدیکان شهید گفت: بحثی که قرآن بعد از ایمان و هجرت بر آن تکیه دارد موضوع جهاد است. همین هجرتی که سربازان دین از خانه و خانواده دل بکنند ارزشی بزرگ دارد.

وی گفت: شهید سلیمانی مسوولیت دارالقران نداجا را برعهده داشت. برای مسابقات که می‌آمدیم اساتید بزرگواری بودند که این عزیز را مورد توجه قرار می‌دادند و در راس آنان استاد اربابی بود. شهید سلیمانی خالصانه کار می‌کرد، اخلاق خوبی داشت و همیشه خنده روی لبش بود.

استاد رحیم قربانی نائب رئیس اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت نیز در این دیدار بیان کرد: خصوصیات ایشان مثل پیگیر بودن و بسیجی وار پای کار ایستادن در مدیران ما خالی است.

پسر شهید با اشاره به خصوصیات پدرش بیان کرد: سال ۱۳۸۲ که به تهران آمدیم و ماه رمضان همان سال پدر داخل ستاد محفل انس با قرآن برگزار کرد. آن زمان قاریان مصری زیاد به ایران می‌آمدند، پدر با رابطین این قاریان صحبت می‌کرد و آنان را به ستاد می‌آورد. آن سال چهار قاری مصری را آورد. در بندرعباس خارج از کار سازمانی جلسات خانگی قرآن برگزار می‌کرد و یک پذیرایی ساده را قانون جلسه کرده بود، این کلاس‌ها خودجوش و بدون نامه نگاری و دستورات اداری بود.

وی تصریح کرد: ایشان مجری هم بود، چندین برنامه که رهبری حضور داشتند را اجرا کرد، هم شاعر و هم نویسنده بود. چند جلد کتاب شعر دارد و قلم خوبی داشت. بیش از ۹۶ ماه سابقه در عملیات‌های دفاع مقدس را داشت از جمله عملیات هدف قرار دادن سکو‌های البکر. در برنامه شبکه استانی گیلان تعریف کرد وقتی سکو‌های عراق را هدف قرار دادیم داشتیم رادیو بغداد را گوش می‌کردیم که می‌گفت ناو‌های ایرانی ناجوانمردانه ما را هدف قرار دادند و این ناو‌ها را به قعر دریا فرستادیم که از این صحبت رادیو به خنده افتادیم. همه این حضور در خفا بود و جایی مطرح نکردند ما زمانی فهمیدیم که کارت معافیت گرفتیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید