رونمایی از شناسنامه هویتی شهیده «فاطمه بنی حسن» در قم

رونمایی از شناسنامه هویتی شهیده «فاطمه بنی حسن» در قم


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از قم، دهمین جشنواره اسوه‌های صبر و استقامت و آئین تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدا همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با تبریک ایام میلاد حضرت زهرا (س) با بیان روایتی از امام صادق (ع) در مورد نیکی به والدین اظهار داشت: نیکی به پدر و مادر به قدری ارزشمند است که حتی از جهاد فی سبیل الله جایگاه بالاتری دارد.

وی با تکریم و تجلیل از مادران شهدا گفت: مادران شهدا نه تنها در جبهه مقاومت فرزندان خود را تقدیم کردند بلکه در پشتیبانی جنگ نیز هر چه داشتند، پای ارزش‌ها و حفظ آرمان‌های اسلام و انقلاب اهدا نمودند.

در ادامه، حجت الاسلام «سید محمد هاشمی» مدیر کل شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد: خواهران، همسران و مادران شهدا، آبروی اسلام و مسلمین را حفظ کرده و اسلام ناب علوی، فاطمی و محمدی را به جهانیان نشان داده اند.

هاشمی با اشاره به وجود ۷۵۰ شهید تک فرزند در کشور گفت: نتیجه همه افتخارات امروز کشور، صبر و استقامت مادران و همسران شهدا است که همیشه پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند.

در این مراسم با حضور حجج اسلام هاشمی و لقمانپور، نرجس نیازمند عضو شورای اسلامی شهر قم، زینب عبداللهی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قم، حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم، زینب فرخ مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان و نمایندگانی از ادارات کل ثبت احوال، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج طلاب و روحانیون و همچنین دختر شهید فاطمه بنی حسن از شهدای حج خونین سال ۱۳۶۶، از شناسنامه هویتی این بانوی شهیده رونمایی شد.

در مراسم فوق، مادران، همسران و دختران شهیدان فاطمه حاج بابایی، زینب و مجید سامر، مریم و حسن آب باز، کبری میرئی و شهید مدافع امنیت حسن مختارزاده تجلیل شدند.

مولودی خوانی حاج حسن شالبافان و حسن جوشقانیان و پخش کلیپ‌هایی در مورد مادران شهدا از بخش‌های دیگر مراسم بود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید