رونمایی از منتخبان شورای شهر همدان؛ سیل پیام‌های تبریک و شایعات

رونمایی از منتخبان شورای شهر همدان؛ سیل پیام‌های تبریک و شایعات



به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از ایرنا، با پایان یافتن انتخابات ششم پارلمان شهری همدان، منتخبان و کرسی نشینان دوره پنج ساله شورا مشخص شدند و این روزها سرگرم پاسخ به موج گسترده پیام‌های تبریک حامیان خود هستند.

کابینه‌ای که با رای مردم دگرگون شد و خانه تکانی اساسی را در شورای اسلامی شهر همدان شاهد بودیم به طوریکه تنها سه تن از ۱۱ منتخب دوره قبل توانستند باردیگر بر صندلی پارلمان شهری تکیه بزنند.

براساس نتایج حاصله از آرای مردم، «اکبر کاوسی امید با ۲۰۲۸۲ رای، سعید حاجی بابائی با ۱۵۷۵۸ رای، محمود مسگریان با ۱۵۶۲۹ رای، مرتضی کرباسیان با ۱۵۲۷۰ رای، مهدی حیدری با ۱۴۷۸۳ رای، علی رحیمی فر با ۱۲۸۰۸ رای، ناصر صفری افلاکی با ۱۱۱۷۱ رای، سعید نظری با ۱۰۶۷۹ رای، سعید شهابی نیا با ۱۰۲۲۹ رای، حمید بادامی نجات با ۱۰۲۰۴ رای و علی اکبر نظری با ۹۶۵۵ رای» منتخبان‌ مردم به عنوان اعضای اصلی ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان هستند.

همچنین بر اساس نتایج آرای شمارش شده «علی رضائی با کسب ۹۶۰۹ رای، هادی بلاغی با ۹۴۹۶ رای، سیدعلی رضوی اکمل با ۹۰۵۶ رای، مجتبی حمزه رستگار با ۸۶۰۴ رای، محمدمهدی روحی با ۷۴۱۹ رای، نرگس نوراله زاده با ۷۲۷۱ رای و سیدمصطفی رسولی با کسب ۷۰۳۳ رای» به عنوان اعضای علی البدل شورای اسلامی شهر همدان انتخاب شدند.

به گفته «محمدعلی محمدی» فرماندار همدان، تعداد نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر همدان(بعد از بررسی صلاحیت و انصراف برخی نامزدها) ۲۷۹ نفر بودند.

 در این دوره از انتخابات شورای شهر ۱۱ نفر به عنوان اعضای اصلی و هفت نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل با کسب بیشترین رای از مجموع آرای ماخوذه، پیروز این رقابت شدند.

نتایج آرای مردمی نشان می‌دهد که به ترتیب نفر اول، ششم و یازدهم لیست منتخبان دوره ششم(اعضای اصلی) از شورای شهر پنجم هستند که توانستند باردیگر رای مردم برای عضویت در شورا را کسب کنند.

نتایج آرای مردمی نشان می‌دهد که به ترتیب نفر اول، ششم و یازدهم منتخبان دوره ششم از شورای شهر پنجم هستند و توانستند باردیگر بر این مسوولیت ابقا شوند.

این روزها شبکه‌های مجازی به خصوص گروه‌های واتساپی و تلگرامی مملو از پیام‌های تبریک به منتخبان شورای ششم است و اغلب کاربران به خصوص مدیران گروه‌ها نیز تصویر منتخب خود را بر پروفایل منتشر کرده‌اند.

با وجود تاکید بر برگزار نشدن تجمع‌های مردمی در برپایی جشن و شادی، همچنان برخی از هواداران منتخبان شورای ششم اقدام به این دورهمی در محلات سطح شهر می‌کنند و پخش شکلات و شربت را نیز چاشنی این جشن پیروزی قرار داده‌اند.

از بازار داغ پیام‌های تبریک به منتخبان شورای ششم که بگذریم، موضوعی که این روزها بسیار بازتاب داشته است، اصرار برخی گروه‌های حمایتی منتخبان مبنی بر کسب پیروزی بزرگ در تبلیغات انتخاباتی است.

مانور تبلیغاتی در فضای مجازی مبنی بر موفقیت در اخذ رای مردم توسط مجامع و گروه‌های ائتلافی به یک رقابت تبدیل شده و هر یک از آن‌ها سعی دارند پیروزی انتخاباتی خود را براساس لیستی که از نامزدها به مردم معرفی کرده‌اند، بازتاب دهند.

گروه‌هایی که منتسب به جوانان، فرهنگیان، فرهیختگان، بازاریان، ورزشکاران و قشرهای مختلف مردمی است و در تلاش هستند که فهرست تبلیغاتی نامزدهای مورد حمایت خود را سربلندی در انتخابات شورای ششم در اذهان عمومی قرار دهند.

حتی شایعه‌هایی در سطح شهر به گوش می‌رسد که برخی نامزدها با ارایه پیشنهادهای مالی سعی بر قرار گرفتن در لیست‌های انتخاباتی تحت عنوان‌های مختلف ائتلافی داشته و برای عده‌ای نیز محقق شد هر چند موفقیتی را به دنبال نداشت.

شنیده‌ها حاکیست برخی نامزدهای انتخاباتی شورای ششم هزینه‌های چند صد میلیونی را برای تبلیغات خود انجام دادند و در نهایت موفق به اخذ آرای مردمی نشدند.

شنیده‌ها حاکیست برخی نامزدهای انتخاباتی شورای ششم هزینه‌های چند صد میلیونی را برای تبلیغات خود انجام دادند و در نهایت موفق به اخذ آرای مردمی نشدند.

براساس آمارهای غیررسمی بیش از یکصد گروه ائتلاف مردمی نسبت به صدور لیست حمایتی از نامزدهای مدنظر در محیط‌های مختلف اقدام کردند و اکنون در ماراتن نسبت دادن منتخبان شورای ششم به لیست خود تلاش می‌کنند تا به نوعی خود را پیروز این رقابت انتخاباتی معرفی کنند.

اما توزیع فهرستی از اسامی نامزدها توسط یکی از مجامع ائتلافی انتخابات شورای شهر همدان بازتاب گسترده ای را در فضای مجازی و رسانه‌ها داشته است و همین مساله باعث شده تا بسیاری از داوطلبان عرصه انتخابات اعتراض رسمی خود را در قالب شکایت کتبی به فرمانداری ارایه دهند.

حالا مسئولان فرمانداری و ستاد نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در همدان اعلام کرده‌اند که موضوع در دست بررسی و اقدام است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان همدان در این باره گفت: نتیجه بررسی تخلفات انتخاباتی در پایان هفته جاری اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ «احمدحسین فلاحی» اظهار داشت: بخشی از تخلفات انتخاباتی در حوزه جرم‌انگاری است که دادستان‌های شهرستان‌ها مستندات را جمع‌آوری می‌کنند و در حیطه وظایف هیات نظارت نیست اما نظم و انضباط و قوانین جزو وظایف هیات نظارت است و مقرر شده این موارد وصول و در نشست گروه هیات بازرسی و دبیرخانه به لحاظ حقوقی بررسی شود.

«فاطمه حبیبی» معاون سیاسی، امنیتی و رئیس ستاد انتخابات شهرستان همدان نیز می‌گوید: شکایت داوطلبان در هیات اجرایی بررسی می‌شود، ضمن اینکه براساس اعلام فرماندار همدان قرار است رسیدگی به تخلفات انتخاباتی از امروز آغاز شود.

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر همدان به صورت تمام الکترونیک در روز ۲۸ خرداد و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی برگزار شد.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید