ریشه فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی است

ریشه فرهنگ ایثار و شهادت، در فرهنگ عاشورائی است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از اصفهان، «اصغر هدایت» فرماندار کوهپایه امروز (دوشنبه) در دومین جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان با  گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: هرچه در راه تکریم خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر تلاش شود، کم است و خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان که در راه خدا از جان خویش خالصانه گذشتند، کاری ارزشمند و با عبادت است.

هدایت عنوان کرد: ریشه فرهنگ ایثار و شهادت، در فرهنگ عاشورایی و اندیشه تشکیل شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را اندیشه‌ای وحدانی است و عامل پیروزی در جبهه و جنگ تن به تن، همین فرهنگ شهادت‌طبی است.

فرماندار کوهپایه اضافه کرد: پاسداشت خون شهدا و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آنان در اذهان عمومی مردم و همچنین ارج نهادن به جان فشانی‌های جانبازان، ایثارگران و رزمندگان، کمترین کاری است که بر عهده ما قرار دارد که باید به نحو شایسته انجام دهیم.

همچنین در این جلسه «حسن یاریان» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کوهپایه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر و تشکر از برگزاری جلسه و مدعوین، به اهمیت موضوع ترویج ایثار و شهادت اشاره کرد و بیان داشت: خون شهیدان مایه ثبات درخت انقلاب و نظام اسلام است و این‌گونه جلسات در جهت برنامه‌ریزی، تداوم، حفظ و گسترش ارزش‌ها و حرکت در مسیر آرمان‌های امام خمینی (ره) و مکتب اوست.

یاریان طی سخنانی در این جلسه استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان را جهت گسترش و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت امری لازم و ضروری در این زمینه دانست.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید