زنان یکی از گروه‌های مؤثر و بسیار مهم در نهضت عاشورا بودند

یکی از گروه های مؤثر و بسیار مهم در نهضت عاشورا، زنان بودند


گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ ـ «اسما دهقان» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس سیستان و بلوچستان؛ بی‌تردید یک از گروه های مؤثر و بسیار مهم در نهضت عاشورا ، زنان بودند. اگر اسلام با قیام امام حسین (ع) زنده است، سهم بزرگی از آن مربوط به زنانی است که تاریخ مانند آن را کمتر دیده است.

زنان در کربلا نشان دادند که تکلیف اجتماعی خاص مردان نیست، بلکه آنان نیز برابر وظیفه شرعی باید به جریان های اجتماعی توجه کنند و آن جا مسئله حمایت از دین مطرح و اقامه حق تنها با قیام آنان میسر می شود در صحنه حضور یابند.

آری، این بانوان آگاه و معتقد، وظیفه دینی خویش را در قیام عاشورا، با حفظ هنجارهای اسلامی، به بهترین وجه به انجام رسانیده و نشان دادند که یک زن می تواند در بزرگترین و مهمترین حماسه انقلابی و دینی عصر خویش سهمی عظیم و افتخار آفرین داشته باشد، تا در آینده نیز زنانی مخلص و با ایمان تداوم دهنده حرکت ایشان در راه حفظ مبانی و ارزش های اسلامی باشند.

زنان حاضر در کربلا تمامی بهانه‌ها را کنار گذاشتند. ارزش‌ها را نفروختند و با آن همه مصائبی که برایشان پدید آمده بود، همواره در جهت حفظ عفت و حجاب خویش تلاش می‌کردند.

زنان ایران نیز با الگوگیری از زنان حاضر در حادثه جانگداز کربلا، در صحنه‌های مختلفی از دفاع مقدس به اندازه رزمندگان حضور داشتند ولی نوع حضورشان متفاوت بود زنان نقش دفاعی، حمایتی، درمانی، تربیتی و تبلیغی درجبهه های جنگ داشتند.

و اما امروز دشمن تلاش دارد نقش زن را در جامعه اسلامی ما کمرنگ و بی‌ارزش کند که باید تلاش کنیم با حضور پررنگ و چشمگیر در تمام صحنه‌های انقلاب، نقشه‌های شومشان را خنثی کنیم.

زنان هدف نهايی غرب و دشمنان قرار گرفته‌اند و با تخريب ارزش زن و از بين بردن مسئوليت و رسالت زن در خانواده و جامعه قصد دارند ضربه عميقي بر خانواده وارد كنند.

اما زنان و دختران آگاه و با بصریت جامعه کنونی با الگو قرار دادن زنان کربلا و زنان هشت سال دفاع مقدس ثابت کرده‌اند که اگر دیروز در دفاع مقدس شهیدانی را با افتخار تقدیم کرده اند، امروز هم در جهت حفظ آرمان‌های امام و شهیدان و در جهت در اهتزاز ماندن پرچم ولایت فقیه مردانه ایستاده اند و توطئه های دشمن از جمله جنگ نرم، تحریم های ظالمانه و مشکلات اقتصادی، جنجالها و فریب های رسانه‌ای چه از طریق جراید و چه ماهواره‌ها و یا ابزار دیگری آنها را از آموزه‌های قرآنی، اهل بیتی و حسینی جدا نخواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید