«سازمان سیاسی ایدئولوژیک»

«سازمان سیاسی ایدئولوژیک»


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، کتاب «سازمان سیاسی ایدئولوژیک» (تبیین نقش عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح استان گلستان در دفاع مقدس) توسط «حجت الاسلام حسین الوند» به نگارش در آمده است. 

این کتاب در سه فصل به رشته تحریر درآمده است. در فصل اول نقش دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بررسی شده است. در این فصل ابتدا تاریخچه نمایندگی ولی فقیه (عقیدتی سیاسی) استان بیان شده، سپس اقدامات آن در دو قسمت عقیدتی سپاه استان و لشکر 25 کربلا مطرح شده است. مواردی مانند برگزاری جلسات عقیدتی، آموزش قرآن کریم، آموزش احکام، آموزش و تحلیل مسائل سیاسی، نشریه مکتب انقلاب، اعزام روحانیون به جبهه، برپایی نماز جماعت، برگزاری مراسم دعا و روضه، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی، دعوت از ائمه جمعه و علمای شاخص جهت حضور در جبهه ها بیان شده است.

 در فصل دوم اقدامات عقیدتی سیاسی ارتش بیان شده است. ابتدا تاریخچه لشکر 30 پیاده گرگان مطرح شده سپس اقدامات واحد عقیدتی سیاسی لشکر 30 بیان گردیده است. در مقدمه این فصل بیان شده است که واحد عقیدتی سیاسی، در ابتدا «سازمان سیاسی ایدئولوژیک» نام داشت که عنوان کتاب برگرفته از این نام می‌باشد. برگزاری نماز جماعت در مناطق جنگی، جلسات آموزش قرآن و احکام، برگزاری جلسات تحلیل مسائل سیاسی روز، برپایی مراسمات دعا و روضه، تشکیل کلاس‌های هنری مانند خطاطی و تشکیل گروه تئاتر و برگزاری نمایش در مناطق جنگی از جمله موارد عملکرد عقیدتی سیاسی لشکر 30 در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

  در فصل سوم، نقش عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی بررسی شده است. در ابتدا تاریخچه‌ای از نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس که متشکل از کمیته، ژاندارمری و شهربانی بود، بیان شده سپس مواردی از اقدامات این واحد مطرح گردیده است. از جمله، تبیین مفاهیم ارزشی مانند جهاد و شهادت، حضور در مناطق جنگی، ترغیب کارکنان به حضور در جبهه، تشویق کارکنان به کمک به جبهه و جمع آوری کمکهای مردمی، تکریم خانواده شهدا و رزمندگان بیان شده است.

لازم به ذکر است در هر فصل، خاطرات مسئولین مربوطه بیان شده و در پایان هر فصل نیز، منابع مورد استفاده، اسناد و تصاویر مربوط به آن، آمده است. 

کتاب فوق در  112 صفحه به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید