سخنان شهیدان را مومنانه بشنویم و به آن‌ها باور داشته باشیم

سخنان شهیدان را مومنانه بشنویم و به آن‌ها باور داشته باشیم


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آئین رونمایی از کتاب «یک شیشه مربا» گزیده خاطرات شهدا و رزمندگان که به قلم «سعید حیدری» به رشته تحریر درآمده با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «حسین نوربخش» سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، نویسنده اثر و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر امروز (چهارشنبه) در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

در این برنامه، سردار یوسفعلی‌زاده ضمن گرامیداشت یاد سیدالشهدای خدمت؛ آیت‌الله رئیسی و همراهان شهیدش در تشریح مجاهدت رزمندگان واحد تعاون ایثارگران اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس نیروهای تعاون ایثارگران در خلال دوران خدمت هر روز منتظر خبرها واکنش‌های جدید بودند چراکه هر روز یک یا چند شهید بلند آوازه به جمع شهدا افزوده می‌شد و آن‌ها باید عملیات آماده‌سازی خانواده و اطلاع‌رسانی به آن‌ها و تشییع و خاکسپاری شهدا را انجام می‌داند.

وی افزود: در آن مقطع، بسیج ناحیه سلمان مشهد ۴۰۰ روستا را که سکنه آن‌ها یک سوم جمعیت مشهد را شامل می‌شد و ۳ تا ۴ هزار نفر از بسیجیان آن در مناطق عملیاتی حضور داشتند تحت پوشش خود داشت. این ناحیه عهده‌دار اعزام نیرو و امکانات، رسیدگی به امور رزمندگان، مجروحین و خانواده شهدا بود. 

این مقام مسئول ادامه داد: در جریان هر عملیات منتظر شهدای این ناحیه بودیم؛ بر همین اساس گروه مبرزی برای پیگیری امور شهدا و خانواده‌های آن‌ها، مجروحین و رزمندگان ناحیه سلمان شکل گرفته بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد:  این‌ها بخشی از لایه‌های پنهان جنگ هستند. اگر خاطرات هر یک از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان استان از دوران دفاع مقدس مورد بررسی قرار گیرد با اقدامات ناب و رویدادهای مهم زیادی مواجه خواهیم شد.

سردار یوسفعلی‌زاده با قدردانی از نویسنده کتاب یک شیشه مربا و رزمندگان واحد تعاون که با بیان خاطرات خود بستر تولید این اثر را فراهم کردند، بیان داشت: خداوند بر درجات شهدا بیفزاید، صبر و مقاومت خانواده شهیدان را مضاعف کند و به علم و اندیشه جمع حاضر برکت دهد تا بتوانند به شایستگی در این حوزه نقش‌آفرین باشند و این میراث گرانبها را ماندگار کنند.

وی خاطرنشان کرد: با تالیف کتاب‌های دفاع مقدس که به ابعاد مختلف این حماسه پرداخته می‌شود نسل نو و نسل‌های آینده با دفاع مقدس و اهمیت و دستاوردهای آن آشنا می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: باید سخنان شهیدان و خانواده‌های شهدا را بشنویم و آن‌ها را باور کنیم و مومنانه بپذیریم که حقایق عالم را باید با چشم دل ببینیم.

«یک شیشه مربا»؛ پلی بین نسل دیروز و امروز

در بخش دیگری از برنامه «سید علیرضا مهرداد» نویسنده دفاع مقدس طی سخنانی تاکید کرد: ادبیات خاصیت تعمیم‌پذیری دارد به طوری که از یک عالم دینی تا یک جوان معمولی؛ هنگامی که بخواهند با خداوند یا معشوقه خود تکلم کنند و با او ارتباط بگیرند از اشعار شاعرانی مثل حافظ استفاده می‌کنند. چنین هنری در کتاب یک شیشه مربا نیز مشهود است.

این نویسنده کتاب دفاع مقدس با اشاره به اینکه ادبیات زبان مشترک نسل گذشته و امروز است و غیرقابل باورها را باورپذیر می‌کند، تصریح کرد: کتاب یک شیشه مربا پل ارتباطی است بین نسلی که دوران دفاع مقدس را درک کرده و با مطالعه آن، خاطرات گذشته‌اش را مرور می‌کند و نسل جوانی که آن دوران را ندیده و درک نکرده است.

سخنان شهیدان را مومنانه بشنویم و به آن‌ها باور داشته باشیم

سخنان شهیدان را مومنانه بشنویم و به آن‌ها باور داشته باشیم

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید