سردار جلالی: نظم جدید منطقه را جبهه مقاومت رقم خواهد زد

سردار جلالی: فرهنگ شهادت عمق قدرت بازدارندگی ایران هست/ نظم جدید منطقه را مقاومت رقم خواهد زد


به گزارش مجاهدت از گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، یادواره سردار شهید «علی رضاییان» با حضور سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه، سردار «مجتبی فدا» فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، سردار «جواد استکی» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه و جمعی از خانواده شهدا و مردم شهر اصفهان برگزار شد.

سردار غلامرضا جلالی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: در این یادواره‌ها، ما اهداف و آرمان‌های شهدا را گرامی می‌داریم؛ چرا که آنچه از شهید والاتر هست، اهدافی هست که شهدا به خاطر آن جان خود را فدا کرده‌اند. شهدا برای حفظ آزادی و تمامیت ارضی کشور به جهاد برخاستند و با ایثار جان خود، استقلال، آزادی و امنیت امروز ایران را تضمین کردند.

سردار جلالی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در تلاش بود تا نظم جدید منطقه‌ای را با حذف جبهه مقاومت در جنوب غرب آسیا تحکیم کند، عنوان کرد: استحکام و استقامت جبهه مقاومت و به ویژه عملیات وعده صادق ۱ و ۲ نشان داد که این نظم جدید را نه آمریکای جنایتکار بلکه ملت‌های مقاومت برای آینده رقم خواهند زد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران امروز نیازمند توسعه و تقویت هست، افزود: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد ما باید در این زمینه هوشمندانه عمل کنیم و با تقویت بازدارندگی و آمادگی، راهبرد‌های جدیدی را برای مواجهه با دشمن طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود فرماندهان باتجربه و دفاعی که از دوران دفاع مقدس تاکنون هدایت امور را برعهده داشته‌اند، دارای توانمندی دفاعی بالایی هست، یادآور شد: هوشیاری حداکثری و آمادگی کامل وظیفه همگانی هست. ما باید انسجام ملی را تقویت نماییم تا با تکیه بر روحیه مقاومت و ایثار، امنیت و ثبات کشور را حفظ کنیم.

سردار جلالی با بیان اینکه بزرگداشت شهدا نه تنها ادای احترام به آنها هست، بلکه تقویت روحیه مقاومت و پایداری در برابر دشمنان را به همراه دارد، تاکید کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که این مراسم و تلاش‌ها را از همه ما بپذیرد و در سایه عنایات شهدا، ایران اسلامی را از شر دشمنان حفظ فرماید.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور پدافند غیرعامل تصریح کرد: آمادگی و هوشیاری که در کشور وجود دارد، تنها یکی از ابعاد مهم پاسخ به تهدیدات دشمن هست، اما نباید این مسئله را به‌صورت ساده و کوچک نگاه کنیم؛ بنابراین باید با دقت و هدف‌گذاری دقیق به موضوع نگاه کنیم و استراتژی‌های خود را متناسب با تهدیدات پیش رو تدوین و دنبال کنیم.

سردار جلالی گفت: تکلیف ما در شرایط کنونی، حفظ هوشیاری و آمادگی حداکثری هست، و همچنین ترمیم و تقویت ساختار‌های دفاعی کشور تا هرگونه تهدید را به‌صورت جانانه پاسخ دهیم.

وی یکی از ابعاد مهم دیگر که نباید از آن غفلت شود را انسجام ملی برشمرد و گفت: در شرایط بحرانی و دفاعی، این انسجام می‌تواند بیش از هر چیزی تاثیرگذار باشد. ما باید روحیه همبستگی و انسجام ملی را در جامعه تقویت کنیم. به یاد داشته باشیم که امنیت امروز کشور، ثمره همین ازخودگذشتگی‌هاست و بزرگداشت شهدا، تلاشی برای زنده نگه‌داشتن پیام مقاومت و استقامت هست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید از ظرفیت مراسم تجلیل از مقام شهدا، برای تقویت روحیه مقاومت در جامعه و ایجاد یک حرکت راهبردی دفاعی در سطح ملی استفاده کرد، یادآور شد: امیدواریم که این تلاش‌ها، با نیت خالص و از دل و جان، مورد قبول درگاه الهی قرار بگیرد و با برکت برای کشور به ثبت برسد.

وی در ادامه به تبیین ابعاد شخصیتی شهید علی رضاییان پرداخت و  افزود: این شهید نه‌ تنها در میدان جنگ، بلکه در زندگی شخصی نیز نمونه‌ای از اخلاق و انسانیت بود. باید به این نکته اشاره کرد که شهدا دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که آنها را از دیگران متمایز می‌کند. بسیاری از شهدا مانند شهید علی رضاییان، حاج قاسم سلیمانی و دیگر فرماندهان، ویژگی‌های مشترکی، چون شجاعت، نترس بودن و فداکاری داشتند. این ویژگی‌ها باعث می‌شد که آنها در میدان نبرد و در مواجهه با سختی‌ها هرگز عقب‌نشینی نکنند.

سردار جلالی ادامه داد: این شهامت و نترس بودن، الهام‌بخش همه رزمندگان حاضر در میدان نبرد بود. فرماندهان شهید ما با عمل و رفتار خود نمونه‌ای از ایثار و از خودگذشتگی را به نمایش می‌گذاشتند که هر لحظه برای جامعه و نیرو‌های دفاعی الهام‌بخش بود.

وی با بیان اینکه روحیه معنوی شهدا و ایمان و اعتقادی که در دل داشتند، تقویت کننده انسجام ملی باست، افزود: یکی از ویژگی‌های کلیدی فرماندهان شهید، قدرت یادگیری آنها از یکدیگر بود. این فرماندهان در میدان نبرد هر لحظه از تجربیات و رفتار‌های یکدیگر الهام می‌گرفتند و این روند یادگیری، آنها را به سطحی از مدیریت و توان نظامی رساند که بی‌نظیر بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: وقتی فرماندهان امروز را با شهدا مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که هر کدام از این شهیدان در طول دوران دفاع مقدس از همکاران و همرزمان خود آموزش می‌دیدند و این تبادل تجربیات، راهبرد‌های عملیاتی آنها را به سطح بالایی از تخصص و مدیریت دفاعی رسانده بود.

سردار جلالی با بیان اینکه مجالس بزرگداشت شهدا فرصتی برای گسترش فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی هست، خاطرنشان کرد: هر کدام از این شهدا، سربازان فرهنگ عاشورا بودند و جان خود را در مسیر ارزش‌های دفاع مقدس فدا کردند. با تداوم چنین مجالس، ما همچنان می‌توانیم پیام و رسالت شهدا را به نسل‌های بعد منتقل کنیم و این ارزش‌های معنوی و دفاعی را در جامعه تقویت نماییم.

انتهای پیام/ 271

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید