سرود «سلام فرمانده» باعث جوشش و خروش امت اسلامی شد

سرود «سلام فرمانده» باعث جوشش و خروش شد/سلام احتمالا مشکل اینترنتی در استان وجود دارد//با هر اصلاح سامانه به صفحه ورود برگشت میخورد//نمایه‌ها اصلاح شد


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس در زنجان، آیت‌الله «علی خاتمی» ظهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با تاکید بر رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: جهادسازندگی نهادی انقلابی بود که ۲۷ خردادماه ۱۳۵۸ به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و با شعار رسیدگی به مناطق محروم و دورافتاده تاسیس و در بستر انقلاب رشد کرد و همراه با نهال نوخاسته انقلاب به ثمر رسید.

وی افزود: دست پرتوان جهادگران، بذر انقلاب را در دل محروم‌ترین و مستضعف‌ترین قشر جامعه، یعنی روستاییان کاشت و همگان برای این خدمت الهی به دستور امام راحل آماده شدند. جوانانی که در صحنه انقلاب بودند و برخی به درجه شهادت نائل آمدند، اما برخی دیگر به فرمان امام (ره) لبیک گفتند و کشور را از ویرانگی نجات دادند.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه جوانان باید با حقایق انقلاب آشنا شوند، ادامه داد: شریان‌های اصلی در آن زمان آسفالت نبود، اما به همت جهادسازندگی، امروز بیش از ۷۸ درصد از روستا‌های کشور علاوه بر آسفالت، از خدمات دیگری، چون مدرسه، خانه بهداشت، کتابخانه و.. . برخوردار بوده و همه این‌ها به درایت آن عالم فقید و همت جهادگران همیشه در صحنه بوده است.

وی ضمن قدردانی از خدمات خوب جهادکشاورزی استان، به شهروندان توصیه کرد در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و از منابع آب‌های زیرزمینی استفاده نشود.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: این روز‌ها مسئله کمبود آب در سراسر جهان به بحرانی عمومی تبدیل شده است، از این‌رو استفاده از فناوری‌های جدید راهی برای غلبه بر بحران آب است.

وی با اشاره به عملکرد دولت در خصوص خرید تضمینی گندم و افزایش قیمت آن، ابراز کرد: افزایش قیمت گندم و خرید تضمینی آن از کشاورزان باعث ترغیب این زحمت‌کشان برای کشت محصولات کم‌آب‌بر می‌شود و ما دیگر شاهد کشت هندوانه نخواهیم بود.

نماینده، ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های حوزه آبخیزداری و منابع‌طبیعی و نیز تاکید بر استفاده درست از منابعی آبی، افزود: خوشبختانه در استان زنجان جهادکشاورزی به لحاظ آبیاری مدرن، به‌زایی و اکثر عرصه‌های کشاورزی دارای رتبه کشوری است.‌ی

وی با اشاره به روز ۳۱ خردادماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، بیان کرد: این شهید والامقام با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، بعد از ۲۳ سال هجرت، به وطن بازگشت و همه تجربیات انقلابی و علمی خود را در خدمت انقلاب گذاشت. خاموش و آرام، ولی فعالانه و قاطعانه به سازندگی پرداخت. در زندگی پرحادثه این شهید بزرگوار، سراسر تلاش، ایثار، عشق و فداکاری می‌بینیم که به راستی لایق شهادت بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه حقوق بشری در برابر مسلمان سکوت اختیار کرده، با اشاره به شهادت زئران حرم رضوی در سال ۷۳ به استناد به کلام مقام معظم رهبری، ابراز کرد: منافقان کوردل و خائن با این اقدام که به حمایت آمریکا بود، نشان دادند که برای حریم مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) هیچ‌گونه حرمتی قائل نیستند و زمان و مکانی بدین عظمت و قداست، مانع و رادع خونخواری و ددمنشی و کینه سبعانه آنان نسبت به ملت ایران نیست.

آیت‌لله خاتمی با اشاره به دستگیری سریع عاملان سرقت از بانک ملی، اذعان کرد: حراست از مال، جان و امنیت وظیفه نیرو‌های خدوم انتظامی است، اما وجود زیرساخت‌های امنیتی و پاسخ‌گویی سریع مسئولان به مردم در همه برنامه‌ها و اقدامات، نکته قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی بستری برای شناساندن صحیح اسلام و انقلاب اسلامی به خصوص برای جوانان است، خاطرنشان کرد: سرود «سلام فرمانده» که امروز عصر در زنجان خوانده می‌شود، باعث جوشش و خروش و نیز ادای ارادت مسلمین به امام زمان (عج) شد که این نوعی مبارزه آتش به اختیار در مقابل دشمنان است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید