سفره «احسان حسینی» پهن می‌شود/ توزیع ۷۰۰ هزار وعده غذای گرم در خراسان جنوبی


سفره «احسان حسینی» پهن می‌شود/ توزیع ۷۰۰ هزار وعده غذای گرم در خراسان‌جنوبی«محمد عرب» مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: طرح «احسان و اطعام حسینی» در راستای بهره‌مندی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و به منظور گسترش سنت حسنه انفاق و نیکوکاری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح طی ماه‌های محرم و صفر با همکاری مراکز نیکوکاری، مساجد و گروه‌های جهادی انجام می‌شود، بیان داشت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ احسان و اطعام خانوارهای نیازمند در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مؤمنانه، مواسات و همدلی اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اعلام اینکه طرح «اطعام حسینی» جهت توزیع غذای گرم اجرا می‌شود، تبیین کرد: در راستای اجرای این طرح ۱۱۴ آشپرخانه با هم‌افزایی مراکز نیکوکاری، هیأت‌های مذهبی و مؤسسات خیریه راه‌اندازی شده و طبخ و توزیع غذاهای گرم انجام می‌شود.

عرب با اعلام اینکه این طرح تا پایان ماه صفر برای اطعام نیازمندان ادامه دارد که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شود، تبیین کرد: سال گذشته به نیت تعداد یاران امام حسین(ع) در کربلا و با رعایت نکات بهداشتی، ۷۸۱ هزار و ۶۷۵ پرس غذای گرم به ارزش ۳۲۳ میلیارد ریال در قالب اطعام حسینی توزیع شد.

وی با بیان اینکه در کنار توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه محرم و صفر عملیاتی و پیگیری می‌شود، ادامه داد: طرح اشاره شده از جمله طرح‌هایی است که کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ اکرام و رسیدگی به فرزندان یتیم و نیازمند به آن توجه ویژه دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با یادآوری اینکه در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۲ بسته معیشتی به ارزش حدود ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شد، گفت: در حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد حمایتی در خراسان جنوبی دارای ۹۵۰ مرکز نیکوکاری است که بیشتر آن‌ها با محوریت مساجد شکل گرفته است.

عرب در پایان ضمن دعوت از شهروندان برای همراهی در این پویش مردمی، خاطرنشان کرد: مردم شریف استان می‌توانند نذرهای خود را در طول ماه محرم تا پایان ماه صفر از طریق واریز به شماره کارت بانک ملی ۰۶۰۲-۵۰۰۳_۹۹۷۹_۶۰۳۷، پرداخت از طریق تلفن همراه با کد دستوری#۰۵۶*۸۸۷۷* و همچنین پرداخت از طریق کد qr به نیازمندان اهدا کنند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید