سفر هیات روسیه به کره‌شمالی

سفر هیات روسیه به کره‌شمالی



معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه، در رأس یک هیأت تجاری وارد کره شمالی شد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد یک هیأت روسی به رهبری یک مقام ارشد تجاری وارد پیونگ یانگ شده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد این هیأت به ریاست رومن چکوشوف معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه در ۲۶ اوت (دوشنبه پنج شهریور) وارد پایتخت کره شمالی شده است.

بر اساس این گزارش، این هیأت در فرودگاه مورد استقبال یون جونگ هو، وزیر روابط اقتصادی خارجی کره شمالی و همچنین مقام‌های سفارت روسیه قرار گرفت.

این سفر پس از آن صورت می گیرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، پس از سیل های ویرانگر کره شمالی که در اواخر ماه جولای (نیمه اول مرداد ماه) که باعث تعداد نامشخصی کشته و صدمه به هزاران خانه شد، از این کشور حمایت کرد.

از زمان انتشار اخبار فاجعه سیل، دولت کره شمالی متعهد شده است که ۱۵ هزار بی‌خانمان ناشی از سیل را به پایتخت منتقل کند.

رسانه‌های کره جنوبی گزارش داده‌اند تعداد کشته‌شدگان و مفقودان این سیل در کره شمالی ممکن است به یک هزار و ۵۰۰ نفر برسد، اما کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی این گزارش‌ها را تحریک‌آمیز خواهد و آن را رد کرد.

کره شمالی و روسیه از زمان تأسیس کره شمالی پس از جنگ جهانی دوم متحد بوده اند و از زمان تهاجم مسکو به اوکراین در سال ۲۰۲۲ به یکدیگر نزدیکتر شده اند.

کره شمالی متهم است که با ارسال سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ در اوکراین، اقدام‌های مرتبط با کنترل تسلیحات را نقض کرده است.

برخی گزارش‌های مدعی هستند که بلایای طبیعی به دلیل زیرساخت های ضعیف، تأثیر بیشتری بر کره شمالی منزوی و فقیر دارد، در حالی که جنگل زدایی نیز این کشور را در برابر سیل آسیب پذیر کرده است.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید