سفیر آمریکا: حماس توافق روی میز را بپذیرد

سفیر آمریکا: حماس توافق روی میز را بپذیرد



لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل در پی تصویب قطعنامه خود برای برقراری آتش بس در غزه گفت: حماس توافق روی میز را بپذیرد، جنگ متوقف می شود.

به گزارش مجاهدت از مشرق، لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت پس از تصویب قطعنامه آتش بس در غزه افزود: امروز این شورا پیام روشنی به حماس داد: توافق آتش بس روی میز را بپذیرید. اسرائیل قبلاً با این توافق موافقت کرده است. و اگر حماس این کار را انجام دهد، جنگ می تواند امروز متوقف شود.

گرینفیلد بدون اشاره به حمایت واشنگتن در طول ۸ ماه جنگ از اسرائیل و تلاش های ناکامش برای نابودی حماس اضافه کرد: ما امروز به صلح رای دادیم و شورای امنیت و کشورهای منطقه و جهان این توافق را تایید کرده اند.حماس اکنون می تواند ببیند که جامعه بین المللی متحد است.

او بدون اشاره به تسلیحات ارسالی آمریکا به اسرائیل برای کشتار مردم غزه اضافه کرد: جامعه بین المللی متحد پشت توافقی است که جانها را نجات می دهد و به غیرنظامیان فلسطینی در غزه کمک می کند تا بازسازی خود را آغاز کند.

گرینفیلد ادامه داد که جامعه بین الملل پشت توافقی است که گروگان ها را پس از هشت ماه اسارت به خانواده هایشان باز می گرداند.

او تاکید کرد که جامعه بین الملل متحد پشت توافقی است که به اسرائیل ایمن تر منجر می شود و موجب آرامش در امتداد مرز شمالی اسرائیل با لبنان می شود.

گرینفیلد در ادامه ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن مدعی شد: ما نمی توانیم اسرائیلی هایی را که در شمال اسرائیل از خانه های خود آواره شده اند و مورد تهدید حزب الله هستند، فراموش کنیم. این حملات گروه های تروریستی مورد حمایت ایران باید متوقف شود.

او ادامه داد: توافق آتش بس راه را به سوی توقف پایدار خصومت ها و آینده ای بهتر برای همه هموار خواهد کرد.

سفیر آمریکا بدون اشاره به حمایت های نظامی دولت بایدن از اسرائیل گفت: «هشت ماه گذشته برای غیرنظامیان در غزه ویرانگر بوده است».

او تاکید کرد: «پیدا کردن مکانی امن در غزه غیر ممکن است و همچنان از اسرائیل می‌خواهیم که تمامی تدابیر را برای حمایت از غیرنظامیان در غزه اتخاذ کند».

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید