سلاح حزب‌الله لبنان عامل آزادی و امنیت امروز لبنان

سلاح حزب‌الله لبنان عامل آزادی و امنیت امروز لبنان


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: روز یکشنبه این هفته برابر ۲۱ ماه می، شاهد برگزاری رزمایش بزرگ، باشکوه و البته بی‌سابقه حزب‌الله لبنان در جنوب لبنان بودیم که این رزمایش در آستانه بیست و سومین سالروز آزادسازی جنوب لبنان از چنگال رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی برگزار شد. رزمایشی که هدف اصلی آن به نمایش گذاشتن توان نظامی و آمادگی رزمی بسیار بالای رزمندگان حزب‌الله لبنان بود.

در واقع می‌توان گفت انتخاب چنین زمانی برای برگزاری رزمایشی بزرگ و گسترده در جنوب لبنان با توجه به اینکه فقط چهار روز تا سالروز آزادسازی جنوب لبنان باقی مانده و فقط دو هفته از پایان درگیری رژیم صهیونیستی با جهاد اسلامی فلسطین گذشته بسیار بجا و درست بوده و حاوی اخطار‌هایی واضح و روشن و پیام‌های هشداری قدرتمند و کوبنده به رژیم صهیونیستی بوده است.

اما شاید بتوان گفت مهمترین و اصلی‌ترین پیام حزب‌الله لبنان با برگزاری این رزمایش نظامی، آن هم بعد از روی کار آمدن کابینه افراطی و تندرو نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی هوشیار و آگاه بودن فرماندهان و رزمندگان این گروه مقاومت لبنانی است. آن‌ها در واقع با برگزاری این رزمایش به سران و مقامات تل‌آویو به خوبی و روشنی فهماندند که لحظه به لحظه اتفاقات و تحولات سرزمین‌های اشغالی را زیرنظر داشته و برای هر سناریو و نقشه‌ای از طرف رژیم صهیونیستی آمادگی کامل و لازم را دارند.

حال در این میان نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم، نفس برگزاری رزمایش‌های نظامی است. اساسا کشور‌های مختلف بر اساس دکترین نظامی، اهداف و برنامه‌هایی که در حوزه آفندی و پدافندی در برابر دشمنان و رقبای منطقه‌ای خود دارند در بازه‌های زمانی خاصی اقدام به برگزاری رزمایش‌های مختلف و متنوع نظامی کرده تا ضمن اینکه قدرت و توان نظامی و دفاعی خود را به رخ رقیبان به خصوص دشمنان منطقه‌ای خود می‌کشند به آن‌ها کمک کرده تا دچار خطای محاسباتی نشده و خود و مردم خودشان را درگیر نبرد و جنگی که شاید شروع کننده آن باشند و پایان آن در دستان آن‌ها نیست، نکنند.

سلاح حزب‌الله لبنان عامل آزادی و امنیت امروز لبنان

البته موضوع بسیار جالب توجه و افتخارآفرین در رزمایش نظامی حزب‌الله لبنان این بود که آن‌ها در بخشی از رزمایش نظامی خود دست به شبیه‌سازی حمله به یک شهرک صهیونیست‌نشین زدند و در این حمله هم با موفقیت توانستند تعدادی از سربازان اسرائیلی را به اسارت خودشان دربیاورند. نکته بسیار مهم در این بین حملات پردامنه و پرتعداد به شهرک‌های صهیونیست‌نشین هم با موفقیت تمرین و انجام شد.

اما در کنار تمامی موضوعات و مسائل گفته شده نباید از این مهم غافل شد که حزب‌الله لبنان بعد از شکست سخت و دردناکی که به ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۵ ماه می‌سال ۲۰۰۰ برابر با ۵ خردادماه سال ۱۳۷۹ داد تا امروز همواره و به صورت دائم درحال تقویت قدرت نظامی و توان رزمی رزمندگان خود بوده است. این آمادگی نظامی حزب‌الله لبنان آنچنان بزرگ و خیزه کننده بود که ارتش متجاوز و ماشین جنگی رژیم صهیونیستی برای همیشه از فکر اشغال جنوب و یا هر نقطه دیگری از لبنان بیرون آمده است.

سلاح حزب‌الله لبنان عامل آزادی و امنیت امروز لبنان

حال در این میان یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی که موازنه میدان جنگ را به نفع حزب‌الله لبنان و به زیان رژیم صهیونیستی تغییر داده است توان راکتی و موشکی ین نیروی مقاومت لبنانی است. زیرا حزب‌الله لبنان با دراختیار داشتن زرادخانه‌ای شامل هزاران موشک با برد کوتاه، متوسط و بلند عملا بازدارندگی شایسته و اطمینان بخش را برای لبنان در برابر ماشین جنگی و متجاوز رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

سلاح حزب‌الله لبنان عامل آزادی و امنیت امروز لبنان

در پایان باید گفت نکته دیگری که جا دارد تا آن را از فکر و ذهن خود دور نکنیم این است که حزب‌الله لبنان بعد از بیرون کردن ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ میلادی تا امروز، روز به روز و لحظه به لحظه بر محبوبیت و مقبولیت او افزوده شده است و بر همین اساس هم جوانان لبنانی زیادی به صورت دائم و پیوسته به این نیروی مقاومت لبنانی می‌پیوندند و این رژیم صهیونیستی است که با ارتش مقاوم روبرو است که هر روزی که از آن می‌گذرد بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید