سناریوی آمریکا فشار از بیرون و شورش از درون است/ نیازمندی «بایدن» به برجام بیش از جمهوری اسلامی

سناریوی آمریکا فشار از بیرون و شورش از درون است/ گزینه‌های خیلی خوبی برای پاسخ به آژانس داریم/ اقدام نظامی علیه ایران کارساز نیست/ نیاز بایدن به برجام بیش از جمهوری اسلامی است


«حسین کنعانی‌مقدم» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به ادعاهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص وجود دو سایت هسته‌ای مخفی و ذرات آلوده در ایران، اظهار داشت: سناریویی که پشت پرده مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنند و دونالد ترامپ هم بر همان مبنا از توافق برجام خارج شد، ساماندهی فشار از بیرون و شورش از درون است.

کنعانی‌مقدم تأکید کرد: تأخیر در روند مذاکرات هدفش کنترل صنعت هسته‌ای ایران نیست،‌ بلکه هدف نهایی آمریکایی‌ها براندازی جمهوری اسلامی ایران است،‌ زیرا، دشمنان معتقدند که مشکلشان را با ایران باید ریشه‌ای حل کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکایی‌ها از هر ابزاری علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند، تصریح کرد: شورای حکام یکی از ابزارهای فشار علیه ایران است، زیرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که باید موضوعات فنی را پیگیری کند، در مقابل ایران با اعمال استاندارد دوگانه بیانیه سیاسی صادر می‌کند.

وی افزود: قطعاً شورای حکام تحت تأثیر لابی‌های آمریکایی-صهیونیستی است، این لابی‌گری‌ها با هدف صدور یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل پیگیری می‌شود تا در نهایت غربی‌ها بتوانند مکانیزم ماشه را فعال کنند تا تحریم‌های پیشین مجدداً اعمال شود.

کنعانی‌مقدم تأکید کرد: غربی‌ها تصور می‌کنند ایران در داخل مرزهای خود با مشکل مواجه است، بنابراین موقعیت خیلی خوبی است تا فشار حداکثری بر ایران اعمال کنند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران گزینه‌های بسیار خوبی برای پاسخگویی به افدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و غربی‌ها دارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در پاسخ به اقدامات شورای حکام هم می‌توانیم از پروتکل الحاقی و NPT خارج شویم و هم اینکه فیوز اتمی را تست کنیم، زیرا، ما بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه به‌کارگیری بمب اتم نداریم، ولی در آزمایش فیوز اتمی مجاز هستیم.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بین این دو یکی را انتخاب کنند یا با ایران هسته‌ای صلح‌آمیز کنار بیایند یا با ایران هسته‌ای صاحب قدرت اتمی کنار بیایند.

کنعانی درباره دورویی آمریکایی‌ها درخصوص مذاکرات‌ هسته‌ای گفت: بایدن نمی‌خواست ریسک توافق با ایران را در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره بپذیرد به همین دلیل هم سعی کرد با یک عملیات تأخیری اکثر کرسی‌های کنگره آمریکا را به دست بیاورد، از این جهت آمریکایی‌ها به ویژه بایدن برای حفظ امنیت رژیم صهیویستی شدیدا به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب برجام نگه دارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌دانند اگر ایران گریز از مرکز اتمی پیدا کند، اولین کشوری که عزا می‌گیرد رژیم صهیونیستی است، تحلیلگران هم اکثراً بر این باورند که رژیم صهیونیستی از برنامه‌های اتمی ایران وحشت دارد و بر این اساس اقدام نظامی علیه ایران را منتفی می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز جو بایدن به برجام به مراتب بیشتر از نیاز جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/371

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید